Affiner les résultats

Collection spécifique

Langue

Università della Svizzera italiana

Text mining for online mental health state and personality assessment

Ríssola, Esteban A. ; Crestani, Fabio (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2021 ; 2021INFO009.

Advances on psycho-linguistics have evidenced that the ways in which people use words could act as a reliable source to assess a wide array of behaviours. Language use acts as an indicator of the individuals’ current mental state, personality and even personal values. In this thesis, we focus on language analysis to study two closely related processes which encompass integral components of...

Haute école de santé Genève

Les allergies alimentaires chez les enfants : conséquences nutritionnelles et bio-psycho-sociales d'un régime d'éviction : travail de Bachelor

Nguyen, Thuy-Vuong Sarah ; Steininger, Nathalie Marie-Laure ; Jotterand Chaparro, Corinne (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de santé Genève, 2021.

La prévalence des allergies alimentaire (AA) est en augmentation depuis quelques années. Elles sont la première cause de réaction anaphylactique chez les enfants et adolescents. La prévention de ces réactions allergiques alimentaires se fait via une éviction totale des aliments allergènes. Cependant, les conséquences de cette alimentation restrictive à long terme, particulièrement dans...

Haute Ecole de Santé Valais

Stress chez les étudiants en soins infirmiers : stratégies de coping en prévention : revue de la littérature

Grange, Alix ; Schär, Sabine (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Santé Valais, 2019.

Le stress et l’épuisement touchent de plus en plus d’étudiants infirmiers. Toutefois, peu d’études ont été réalisées sur le sujet, notamment en Suisse. De plus, les étudiants sont plus vulnérables face aux différents stresseurs et ont peu de connaissances sur les moyens pour y faire face. Les objectifs de ce travail sont d’explorer les facteurs de stress perçus, les stratégies...

Consortium of Swiss Academic Libraries

Being moved

Cova, Florian ; Deonna, Julien

In: Philosophical Studies, 2014, vol. 169, no. 3, p. 447-466

Université de Fribourg

Mental imagery and colour cues can prevent interference between motor tasks

Lauber, Benedikt ; Kurz, Alexander ; Gollhofer, Albert ; Taube, Wolfgang

In: Neuropsychologia, 2019, vol. 124, p. 202–207

Motor interference can be observed when two motor tasks are learnt in subsequent order. The aim of the current study was to test two approaches potentially mitigating interference effects. The first approach used contextual colour cues requiring only little cognitive attention thus being assumed to be primarily implicit while the second, mental practice/rehearsal that demands much more active...

Université de Fribourg

Short-Term Effects of a Multidimensional Stress Prevention Program on Quality of Life, Well-Being and Psychological Resources : A Randomized Controlled Trial

Recabarren, Romina Evelyn ; Gaillard, Claudie ; Guillod, Matthias ; Martin-Soelch, Chantal

In: Frontiers in Psychiatry, 2019, vol. 10, no. 88, p. 1-15

It is well-documented that university students have an increased risk in developing psychological problems because they face multiple stressors. Cognitive, behavioral, and mindfulness-based stress prevention programs were shown to reduce symptoms of anxiety, depression, and perceived stress in university students. However, little is known of their effect on resource activation. Additionally, most...