Université de Fribourg

Une étude exploratoire des facteurs psychologiques en lien avec la pratique de l'activité physique et le bien-être : motivation, auto-efficacité, estime de soi et barrières perçues

Walther, Tatiana ; Reicherts, Michaël (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2016.

Theoretical context and objectives: Though the physical and mental health benefits of physical activity are well-established, a significant part of the Swiss population is still insufficiently active. Understanding the factors for successfully promoting regular physical activity is key to designing effective intervention strategies in this field. With this objective in mind, this doctorate thesis...

Haute Ecole Arc Conservation-Restauration

Die Lederfunde aus dem Schutthügel des römischen Legionslagers Vindonissa. Untersuchungen zum Konservierungszustand

Lang, Urs

Mémoire de master : Haute Ecole Arc Conservation-Restauration, 2014.

The garbage heap of the legionary camp of Vindonissa in the Canton of Aargau is well known for the leather finds it has produced. These leather objects were conserved, starting in 1941, by August Gansser and were mounted on 487 carton frames. By the 50's, he developed different methods of conservation and kept record of his activities in handwritten notebooks. The most commonly employed method...

Haute Ecole Arc Conservation-Restauration

Gestion et conservation du mobilier archéologique : la place de la conservation préventive en Suisse

Chevallier, Barbara

Mémoire de bachelor : Haute Ecole Arc Conservation-Restauration, 2008.

This paper aims to carry a survey of the actual practices in the management and conservation of archaeological finds in the cantons of Switzerland and questions the position of preventive conservation in the archaeological process. It puts into perspective a theoretical approach of preventive conservation in archaeology, the point of view and experience of practitioners belonging to the world of...

Université de Fribourg

Ilots de plurilinguisme en classe d’histoire : Notes de synthèse = Mehrsprachigkeitssequenzen im Geschichtsunterricht : Executive Summary

Lambelet, Amelia ; Mauron, Pierre-Yves

The goal of the project "Multilingual sequences in history lessons: processes to solve intercomprehension tasks and appropriate learner profiles" is twofold: First, the project will adjust worksheets designed in the context of materials development for improving intercomprehension at the secondary II level (reading texts in the source language in history lessons) for use in secondary school...

Haute école de gestion de Genève

TourisTIC : les technologies de l'information et de la communication ont-elles réinventé le voyage ?

Serra, Daniel (informaticien) ; Daehne, Peter (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de gestion de Genève, 2012 ; TD IG 75.

Le Web et les TIC en général ont des implications importantes tant pour les professionnels du tourisme que pour les candidats au voyage ; c’est pourquoi, ce mémoire s’adresse à tous les acteurs économiques de l’industrie du voyage. Pour ce travail de diplôme, j’ai fusionné deux de mes principaux centres d’intérêts : le voyage et les TIC (Technologies de l’Information et de la...