In: British Journal of Religious Education, 2021, p. 1-14
This article shows how discussion of the ‘world religions paradigm’ in integrated natural and social science teaching affects how religious plurality is handled. A concrete case study is used to illustrate how a teacher designs lessons on world religions. Based on this single case study, the article argues that the use of specific teaching materials, which are shaped according to the ...
|
In: International Journal of Politics, Culture, and Society, 2015, vol. 28, no. 1, p. 5-19
|
In: Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions, 2019, p. 33-44
L'enseignement sur les religions est dispensé dans des sociétés marquées par la pluralité religieuse. À l’appui de résultats de recherche, cet article problématise le traitement du savoir en lien avec les religions en contexte d’enseignement et décrit la diversité religieuse au niveau « individuel », « institutionnel » et « discursif ». Il montre que les discours de...
|
In: Research on Religious and Spiritual Education, 2018, vol. 11, p. 157-172
|
In: Sophia, 2014, vol. 53, no. 1, p. 131-144
|
In: Economic Botany, 2014, vol. 68, no. 4, p. 438-451
|
In: Sophia, 2014, vol. 53, no. 4, p. 479-496
|
In: Asiatische Studien - Études Asiatiques, 2015, vol. 69, no. 1, p. 165-184
|
In: Religion and the secular state : national reports, issued for the occasion of the XVIIIth Congress of the International Academy of Comparative Law, Washington, D.C., July 2010, 2015, p. 721-736
|
In: Handbuch der Religionen, 2018, vol. 58, no. I - 16.3, p. 1-31
Der Artikel befasst sich mit dem schulischen Religions-Unterricht in der Schweiz. Er beschreibt zunächst die geschichtlichen Entwicklungen sowie die gesellschaftlichen Rahmenbedingungen dieses Unterrichtsfachs an der öffentlichen Schule. Wie die daran anschließenden Darstellungen von Lehrplänen, Lehrmedien und Forschungsresultaten zeigen, hat sich der Unterricht in den vergangenen Jahrzehnten...
|