Mémoire de bachelor : Haute école de gestion de Genève, 2021 ; TDB 2460.
L’Union Postale Universelle possède la plus importante collection de timbres du monde. Cette collection de 500’000 timbres issus de 192 pays constitue un patrimoine culturel extrêmement riche.C’est en partant de ce constat que l’équipe de l’UPU qui en a la charge souhaite pouvoir la numériser. D’une part afin de pouvoir y accéder plus facilement au moyen d’un système...
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In: Communication & organisation, 2015, no. 48, p. 125-137
L’objectif de cet article est de proposer un cadre théorique de la communication transparente et participative des organisations présentes sur les médias sociaux numériques. Un regard croisé entre la communication « contenu-relation » (école de Palo Alto) et les critères de l’agir communicationnel (Habermas) permet de prendre en compte les caractéristiques spécifiques de ces...
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In: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication, 2015, no. 6, p. 2-16
Les échanges informationnels et relationnels existant entre les usagers du web 2.0 et les entreprises montrent des flux ascendants et descendants entre le public et l’entreprise : une participation croissante des citoyens – via des avis ou des suggestions –, et une ouverture progressive de données internes aux entreprises. Ce processus vient au service d’une innovation « ascendante »...
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In: Strategic communication for non-profit organisations, 2016, p. 239-266
The communication between users of digital media and public or non-profit organization involved into an open data policy are represented through a democratic way with upwards and downward flows; implying an evolving participation of citizens and a progressive openness of a company’s database. Under this perspective, various tasks have been employed. The mission of this paper is to define and...
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In: Les cahiers du numérique, 2010, vol. 6, no. 4, p. 167-180
Les médias numériques favorisent le développement d’interactions entre une organisation et des usagers en ligne. Cet article étudie les perspectives ouvertes par les nouveaux champs de la communication des organisations. Trois strates de la communication en ligne se superposent sur internet. Une communication « institutionnelle », une communication « sociale » et une communication...
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In: International Journal of Communication, 2020, vol. 14, p. 4343-4363
This study analyzes cultural mediation in international exchange participant blogs, exploring their significance for relational public diplomacy. We recognize exchange participant blogs as a site of public diplomacy at work. Moving beyond the dominant assumption guiding exchange programs as exporting values and ideas to foreign publics, we consider the extent to which the public engages in...
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In: International Journal of Communication, 2018, vol. 12, p. 3663-3685
Measurement has been and still is a challenging issue in the practice and study of public diplomacy. In this article, we propose a model to assess the impacts of public diplomacy projects by creating a link between social media communication campaigns and the perception of nations by audiences—or nation brands. We demonstrate how the model can be used to analyze the digital communication...
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In: International Journal of Communication, 2018, vol. 12, p. 4507-4532
Although country image and its potential spillover effects are central research topics in international public relations and public diplomacy, there is a lack of research regarding the effect that political leaders’ images have on those of their home countries. Previous research does indicate that a political leader might be highly influential in terms of attracting benefits for their...
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In: The Proceedings of the International History of Public Relations Conference, 2015, p. 232-248
The relationship between public relations (PR) and journalism is mostly conceived of as between “interdependent systems” (Grossenbacher, 1986: 730). In this context, Löffelholz mentions evidence of a “co-evolutionary development of journalism and public relations” that “has not to date been systematically pursued” (Löffelholz, 2004: 472; emphasis author's own). To do so would...
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In: Medien & Zeit, 2017, vol. 32, no. 2, p. 56-67
Die kommunikationswissenschaftliche Beschäftigung mit Fachidentität hat in den letzten zwei Jahrzehnten stark zugenommen. Während sozialwissenschaftlich- empirische Studien vor allem aktuelle Fachinhalte mit Blick auf die verwendeten Theorien, Methoden und Gegenstände betrachten, befassen sich Beiträge aus einer fachhistorischen Perspektive verstärkt mit der institutionellen, personellen...
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