In: Glottotheory, 2017, vol. 8, no. 2, p. 237-242
|
In: Interkulturalität-Musik-Pädagogik, 2020, p. 93-104
The equivalence of cultures, that intercultural music education strives for, relates in a problematical way to the often neglected reflection of one's own cultural standpoint. If we assume that cultural neutrality cannot be achieved, we have to ask ouselves if it is possible for involved parties to judge the quality of intercultural equality adequately. For this reason, the following text focuses...
|
Mémoire de bachelor : Haute école de gestion de Genève, 2019 ; TDB 2409.
Die vorliegende Arbeit ist im Bereich der interkulturellen Bibliotheksarbeit zu verorten. Ziel ist es, eine Bestandesaufnahme der aktuellen Tendenzen im Bereich der interkulturellen Bibliotheken durchzuführen, die Integrationsbibliothek der Winterthurer Bibliotheken zu präsentieren sowie, unter Berücksichtigung der relevanten Leitbilder und Gesetzestexte, Vorschläge zur Neuausrichtung ihres...
|
Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2019.
Die vorliegende Bachelorthesis befasst sich mit Beratungen von älteren Migrantinnen und Migranten aus der Sicht von Sozialarbeitenden. Im Fokus liegt folgende Forschungsfrage: «Wie gehen Sozialarbeitende mit Herausforderungen in der Beratung von älteren Migrantinnen und Migranten um und welche Ressourcen und Kompetenzen helfen ihnen dabei?» Um diese zu beantworten erfolgt zunächst eine...
|
In: Publizistik, 2014, vol. 59, no. 3, p. 307-334
|
In: Glottotheory, 2016, vol. 7, no. 2, p. 137-157
|
|
|
In: Publizistik, 2008, vol. 53, no. 1, p. 85-113
|
Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2015.
This dissertation reflects the concept of immigrants’ integration from the angle of morality and justice. It discusses therefore Aristotle’s and Rawls’s theories of justice in a multicultural context and develops a fair model which understands integration as a two-way process of mutual accommodation (Mesotes) and a value system that neither discriminates immigrants nor disadvantages the...
|
In: Revue suisse des sciences de l'éducation, 2013, vol. 35, no. 1, p. 53-69
Intercultural education and special education are both fields attending to learners’ diversity. Their relations can be described as complex and ambiguous. Very close, perhaps too close, they try to differentiate themselves from one another, especially in the case of intercultural education which fears the equating of migration with handicap. Our contribution takes the challenge to break the...
|