Refine my results

Language

Haute école de gestion de Genève

Intelligence Artificielle appliquée à la gestion de portefeuille

Richard, Nicolas Jean René ; Nagy, Istvan (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de gestion de Genève, 2021 ; TDEE 471.

L’objectif de ce travail est de visualiser de la manière la plus simple, les différents tenants et aboutissants lorsque l’on parle d’intelligence artificielle et de gestion de portefeuille. Nous étudions dans un premier temps la question de manière théorique, en définissant les différents termes, les styles de gestion de portefeuille. Dans un deuxième temps, nous voyons un rapide...

Université de Fribourg

Centrality of Religiosity Scale - Test of Model Configuration, Reliability, and Consistency in Romania, Georgia, and Russia

Ackert, Michael ; Schöbi, Dominik (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2021.

Measurement is fundamental in science. Social sciences generally and psychology, in particular, depend on objective, valid, and reliable psychometric scales. In the 20th century, the psychology of religion and spirituality spent a long time searching for comprehensive and trustworthy instruments to assess psychological constructs in the field of empirical studies of religion and spirituality....

Ecole supérieure - Domaine social Valais

L'exploration de la théorie des intelligences multiples en structure d'accueil de l'enfance

Bovier, Anouk ; Barby, Carole (Dir.)

Mémoire de diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) : Ecole supérieure - Domaine social Valais, 2018.

L’objectif de cette recherche est de découvrir si, dans le cadre d’une structure d’accueil, la théorie des Intelligences Multiples peut représenter un soutien pour les éducateurs·trices de la petite enfance dans leur mission d’accompagner un enfant (3 à 12 ans) en rendant celle-ci davantage personnalisée à l’intérieur même d’un groupe. Ce travail de mémoire présente...

Consortium of Swiss Academic Libraries

The lifespan development of cognate guessing skills in an unknown related language

Vanhove, Jan ; Berthele, Raphael

In: International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 2015, vol. 53, no. 1, p. 1-38

Université de Fribourg

The relation between spatial thinking and proportional reasoning in preschoolers

Möhring, Wenke ; Newcombe, Nora S. ; Frick, Andrea

In: Journal of Experimental Child Psychology, 2015, vol. 132, p. 213–220

Previous research has indicated a close link between spatial and mathematical thinking. However, what shared processes account for this link? In this study, we focused on the spatial skill of map reading and the mathematical skill of proportional reasoning and investigated whether scaling, or the ability to relate information in different-sized representations, is a shared process. Scaling was...