Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2021.
The goal of this work was to identify the demand for communication as well as key features of user distribution and movement in the event of a disaster using social media data. This thesis has multiple planned stages. We conducted a preliminary research phase during which we analyzed the different aspects of disasters and natural disaster management as well as the data sources used in the...
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In: International journal of environmental research and public health, 2018, vol. 15, no. 9, p. 1974
While social media has been increasingly used for communication of infectious disease outbreaks, little is known about how social media can improve strategic communication across various stages of the health crisis. The Crisis and Emergency Risk Communication Model (Reynolds CERC) outlines strategies across different crisis phases and can guide crisis communication on social...
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In: International Journal of Public Health, 2014, vol. 59, no. 6, p. 889-891
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In: Discourse Studies, 2018, vol. 20, no. 6, p. 1-17
This paper seeks to extend existing models of argumentation by considering an important dimension of real-life argumentative discourse: how complex argumentative discussions evolve over time. We define a complex argumentative discussion as a multi-issue discussion, in which the different issues are interrelated in the form of a hierarchy. We claim that justified reframing might be used to...
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In: International Psychogeriatrics, 2013, vol. 25, no. 7, p. 1041-1053
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Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2016.
„Social Media ist der aktuelle Kommunikationskanal, um im Wettbewerb und an Märkten zu bestehen.“ (Jan Grindemann) Durch das veränderte Informations- und Kaufverhalten ist es für Destinationen unabdingbar, auf Social Media aktiv zu sein.
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Mémoire de diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) : Ecole supérieure - Domaine social Valais, 2015.
Au travers de mon travail de mémoire, j’ai tenté de déceler les avantages et les inconvénients d’une communication au travers de réseaux sociaux pour promouvoir les activités proposées par les secteurs socioprofessionnels. Afin de mener à bien cette recherche qui se veut qualitative, j’ai effectué une dizaine d’entretiens semi- dirigés avec des professionnels du travail...
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Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2012.
Das Internet hat sich während der letzten zwanzig Jahre zu einem Leitmedium entwickelt. Es ist allgegenwärtig und bringt viele neue Kommunikationsmöglichkeiten mit sich. Die neuen sozialen Medien haben an Bedeutung gewonnen und bilden einen wichtigen Bestandteil des heutigen sozialen Lebens. Menschen wie Unternehmen kommunizieren mit ihrem Umfeld aktiv in den neuen Medien. Für eine...
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