In: Annales valaisannes : bulletin trimestriel de la Société d'histoire du Valais romand, 2001, p. 7-19
|
In: Rapid Communications in Mass Spectrometry, 2010, vol. 24, no. 19, p. 2812-2816
The most valuable pigment of the Roman wall paintings was the red color obtained from powdered cinnabar (Minium Cinnabaris pigment), the red mercury sulfide (HgS), which was brought from mercury (Hg) deposits in the Roman Empire. To address the question of whether sulfur isotope signatures can serve as a rapid method to establish the provenance of the red pigment in Roman frescoes, we...
|
In: Gesnerus, 2002, vol. 59, p. 167-186
Le traité Des monstres et prodiges (1579, 1585) d'Ambroise Paré contient une vignette figurant un embryon monstrueux qui se résume à une tête humaine entourée de serpents. Cette image appartient à une longue tradition iconographique liée à l'imaginaire de la sexualité et de la procréation. Elle représente un avatar de la croyance antique en l'animalité de la matrice, illustré...
|
In: L'embryon: formation et animation. Antiquité grecque et latine, traditions hébraïque, chrétienne et islamique, 2008, p. 109-122
|
In: La Vouivre: Cahiers romands de psychologie analytique, 2006, vol. 15, p. 29-37
|
In: Mémoires de l'Institut national genevois, 1855, vol. t. 3, p. 1-63
|
In: Hoping for continuity. Childhood, education and death in Antiquity and Middle Ages, 2005, p. 72-83
|
Lausanne : Ed. Rencontre, 1961
|
A Nancy : Chez F. Baltazard, 1737
|
|