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Università della Svizzera italiana

Televisione e digitale : analisi dei mutamenti delle strategie di programmazione televisiva dall'analogico al digitale = Digital television : an analysis of the changes in the television scheduling strategy with the migration from the analogic phase to the digital one

Imberti Dosi, Arianna ; Richeri, Giuseppe (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2005 ; 2005COM002.

The principal aim of the present study is the analysis of the changes in the television scheduling strategy with the migration from the analogic phase to the digital one. The digitalisation of the television signal (terrestrial, by satellite or cable) deeply changes the sector of audio-visual media taking new actors on stage and imposing the definition of new rules. Obviously, every context has...

Università della Svizzera italiana

Perché emerge la resistenza a cambiare i tratti dell'identità organizzativa?

Illia, Laura

Questo lavoro di ricerca documenta i risultati empirici qualitativi e quantitativi di un caso di studio sul cambiamento identitario de facto di un’organizzazione. In base ad un approccio che integra la prospettiva cognitiva a quella cognitiva psicologica, viene definito un modello teorico che discute perché in situazione di cambiamento i membri dell’organizzazione percepiscono una minaccia...

Università della Svizzera italiana

Il servizio di igiene urbana tra concorrenza e monopolio

Antonioli, Barbara ; Fazioli, Roberto ; Filippini, Massimo

The purpose of this study is to analyse the cost structure of a sample of Italian refuse collection firms in order to assess economies of scale and density so to estimate economic rationality of competition in the refuse collection. A translog cost function was estimated using panel data for a sample of 12 firms of refuse collection operating at provincial level over the period 1992-1995. The...

Università della Svizzera italiana

L'evoluzione dei generi televisivi nei principali paesi europei ed extraeuropei = The evolution of television genres in the principal european and non-european countries

Granelli, Susanna ; Saxer, Ulrich (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2002 ; 2002COM001.

This research examines the temporal evolution of television broadcasting genres, focusing on a comparative analysis of these in the major European and non-European countries, with special attention to Italy. One of the principal objectives of the research is to highlight the similarities and differences between such genres, and to map out their future developments. An ulterior objective is to...

Università della Svizzera italiana

L’umorismo in pubblicità : Una valutazione dell’impatto dell’umorismo nella pubblicità a scopo sociale. = Humour in advertising : impact of humour on the social advertising

Pedrini, Pier Paolo ; Fiocca, Renato (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2005 ; 2005COM001.

This thesis aims to discover the motivations leading a company to communicate through humour. Humour is seen as a language in order to understand where, how and when it is usefully used. After an historical and philosophical introduction (Chapter 2), whose purpose is to show the most important schools of thought which developed over the centuries (and sometimes also overlapped) to explain the...