In: Ecosystems, 2009, vol. 12, no. 1, p. 73-86
|
In: Regional Environmental Change, 2012, vol. 12, no. 4, p. 935-949
|
Thèse de doctorat : Université de Fribourg, 2018.
Cette thèse vise à interroger le hackingcomme source de changement social, voire de subversion de l’ordre social. En mettant en jeu une forme d’autodidaxie et un décloisonnement social entre amateurs, professionnels et militants, il fait espérer des changements dans l’accès aux savoirs, ainsi que dans les manières de penser le rôle de la technologie au sein de nos sociétés. Dans le...
|
In: Vegetation History and Archaeobotany, 1998, vol. 7, no. 4, p. 241-249
|
In: Oryx, 2007, vol. 41, no. 3, p. 358-368
|
In: Pharmacy World and Science, 2004, vol. 26, no. 4, p. 197-202
|
In: Hydrogeology Journal, 2011, vol. 19, no. 7, p. 1323-1334
|
In: International journal of wine business research, 2010, vol. 22, no. 4, p. 386-405
Purpose – The purpose of this paper is to propose a method by which to audit winemakers’ communication of regional wine brands and to illustrate the method’s conceptual basis through its empirical application to the Swiss wine Merlot Ticino. Design/Methodology/Approach – The audit is comprised of two parts: one captures producers’ intentions regarding the communication of the regional...
|
This paper proposes a comprehensive tool for analyzing online recruitment messages, drawing upon dimensions of employers’ online communication effectiveness developed in the literature. A codebook is developed to analyze the content of corporate career websites, including the dimensions identified by Cober, Brown and Levy (2004), in order to evaluate employment websites. This is integrated...
|
In: Revista de Sociología de la Educación, 2017, vol. 10, no. 3, p. 502-518
Cet article propose l’analyse des perceptions d’enseignants quant à un système d’évaluation externe des acquis des élèves dans la scolarité primaire du canton de Fribourg en Suisse. Dans ce contexte, différents types d’épreuves externes cantonales (épreuve de référence en 4ème et 6ème année ; épreuve d’orientation en 8ème) doivent permettre aux enseignants...
|