• Soumettre
  • Personnaliser
    • Vos alertes
    • Vos listes
    • Vos recherches
  • Aide
  • de
  • en
  • fr
  • it
  • visiteur :: identification
Recherche avancée
  • Rechercher dans le texte intégral
  • Mémoriser le filtre sélectionné lors de la prochaine recherche

Affiner les résultats

Type de document

  • Articles (3)

Institution

  • National (3)
  • Neuchâtel & Jura (1)

Collection spécifique

  • Collections Nationales (3)

Langue

  • Anglais (3)

Auteur

  • Favez, Nicolas (2)
  • Frascarolo, France (2)
  • Arcidiacono, Francesco (1)
  • Darwiche, Joëlle (1)
  • Pontecorvo, Clotilde (1)
  • Rouyer, Véronique (1)
  • Scaiola, Chloé (1)
  • Tissot, Hervé (1)
  • Zaouche-Gaudron, Chantal (1)

Domaine

  • Lettres, Sciences humaines et sociales (2)
  • Médecine, Technologie, Sciences de l'ingénieur, Informatique (1)

Mot clé

  • Family interactions (3) désactiver le filtre
  • Assessment (1)
  • Discourse analysis (1)
  • Discursive practices (1)
  • Family alliance (1)
  • Father (1)
  • Fatherhood (1)
  • Infancy (1)
  • Observation (1)
  • Positioning (1)
  • Validity (1)
  • Plus Moins
Trié par: Date de dépôt
  • Date de dépôt
  • Titre
  • Auteur

  • Croissant
  • Décroissant
3 résultats 1
Postprint
Consortium of Swiss Academic Libraries

The Family Alliance Assessment Scales: Steps Toward Validity and Reliability of an Observational Assessment Tool for Early Family Interactions

Favez, Nicolas ; Scaiola, Chloé ; Tissot, Hervé ; Darwiche, Joëlle ; Frascarolo, France

In: Journal of Child and Family Studies, 2011, vol. 20, no. 1, p. 23-37

Postprint
Consortium of Swiss Academic Libraries

Variations in fathers' discourse on fatherhood and in family alliances during infancy

Frascarolo, France ; Zaouche-Gaudron, Chantal ; Rouyer, Véronique ; Favez, Nicolas

In: European Journal of Psychology of Education, 2005, vol. 20, no. 2, p. 185-199

Postprint
Consortium of Swiss Academic Libraries

The discursive construction of the fathers' positioning within family participation frameworks

Arcidiacono, Francesco ; Pontecorvo, Clotilde

In: European Journal of Psychology of Education, 2010, vol. 25, no. 4, p. 449-472

3 résultats 1
  • Accueil
  • Contact
  • RERO Explore
  • Powered by Invenio
  • / © Copyright RERO