In: Public health, 2021, vol. 198, p. 211-217
Objectives: This study aimed to investigate how meeting international recommendations for screen time (<2 h/day), moderate-to-vigorous physical activity (MVPA; at least 60 min/day) and sleep (8e10 h/night), as well as media multitasking (MMI) as a form of screen time, impact academic achievement in early adolescence. Study design: A prospective design was used, where self-report measures...
|
In: Computers in human behavior, 2021, vol. 119, no. June, p. 14 p
Smartphones have become a ubiquitous part of adolescents' life, and studies have repeatedly revealed a positive association between smartphone use (SU) and problematic smartphone use (PSU). However, longitudinal research investigating the reciprocal relationship among SU and PSU during adolescence are scarce, and studies that take into consideration personality traits as predisposing factors...
|
In: Behavioral sciences, 2020, vol. 10, no. 12, p. 8 p
Evidence demonstrated that self-mastery and coping ability predict mental health in adults and children. However, there is a lack of research analyzing the relationships between those constructs in parents and children. Self-report data from 89 dyads (adolescents’ mean of age = 14.47, SD = 0.50; parents’ mean of age = 47.24, SD = 4.54) who participated in waves 17, 18, and 19 (following T1,...
|
In: Journal of Youth and Adolescence, 2015, vol. 44, no. 1, p. 127-141
|
In: Journal of Youth and Adolescence, 2015, vol. 44, no. 2, p. 405-418
|
In: European Child & Adolescent Psychiatry, ///-
|
In: Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 2015, vol. 37, no. 3, p. 407-421
|
Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.
L’adolescence est une période entre l’enfance et l’âge adulte, durant laquelle l’adolescent recherche son identité. À cet âge, il se regroupe avec ses pairs, explore ses limites et cherche à s’affirmer et. Bien que le jeune ait besoin de s’émanciper et que les conflits fassent partie de cette période, la présence des parents est primordiale. D’une part, ils posent un...
|
Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.
En 2002, Nanchen a cherché à vanter les mérites d’une éducation s’articulant autour de l’axe normatif et de l’axe affectif. Pour ce faire, il a démontré comment l’éducation traditionnelle, se basant uniquement sur l’axe normatif, a évolué vers une éducation moderne qui se réfère aux principes de l’axe affectif. Démontrant les limites de ces deux courants éducatifs, il...
|
Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.
Ce travail s’intéresse à la transgression des règles dans le processus éducatif. Il se focalise plus particulièrement sur la population des adolescents placés en institution. La transgression des règles ainsi que la sanction qui en découle font partie intégrante de certains accompagnements éducatifs. Il est important de nuancer les termes de sanction et de punition. Le but de ce...
|