In: Les cahiers du numérique, 2010, vol. 6, no. 4, p. 167-180
Les médias numériques favorisent le développement d’interactions entre une organisation et des usagers en ligne. Cet article étudie les perspectives ouvertes par les nouveaux champs de la communication des organisations. Trois strates de la communication en ligne se superposent sur internet. Une communication « institutionnelle », une communication « sociale » et une communication...
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In: Gehen in den Leuchttürmen die Lichter aus? Was aus den Schweizer Leitmedien wird, 2012, p. 45-67
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In: Les Communications organisationnelles, des concepts aux pratiques, 2013, p. 1-10
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In: Studies in Communication Sciences, 2015, p. 190-196
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In: Actes du colloque SFSIC 2014 (en ligne), 2014, p. 1-8
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In: Recherches en communication, 2017, no. 44, p. 9-30
Switzerland is a country where the press is key. Democracy is at the heart of the Swiss press, characterized by multilingualism, diversity of the press and a long tradition of newspapers readership. But the paid-for daily printed press has been faced with a crisis for the last decade with the development of the free press, the rise of Internet and a decline in advertising revenues....
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In: La méthode expérimentale en sciences de la communication, 2010, vol. 2, p. 205-239
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In: “Economics for the future”, major international conference organised by the Cambridge Journal of Economics in Celebration of the Centenary of Cambridge Economics, Cambridge UK, 17-19 Septembre 2003, 2014, p. 17-19
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In: Communication organisationnelle, Processus Communicants-Processus organisants et leurs médiations, 2015, p. 142-151
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In: The Media Industries and their Markets – Quantitative Analyses, 2010, p. 64-86
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