In: Femmes en médecine. En l’honneur de D. Gourevitch, 2008, p. 39-59
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In: Langages et métaphores du corps, 2008, p. 223-242
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In: Décrypter la différence : lecture archéologique et historique de la place des personnes handicapées dans les communautés du passé, 2009, p. 49-52
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In: Décrypter la différence : lecture archéologique et historique de la place des personnes handicapées dans les communautés du passé, 2009, p. 57-62
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In: Naissance et petite enfance dans l'Antiquité, Actes du colloque de Fribourg, 28 novembre-1er décembre 2001, 2004, p. 126-144
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In: Gesnerus, 2002, vol. 59, p. 167-186
The treatise Des monstres et prodiges (1579, 1585) by Ambroise Paré includes a vignette depicting a monstruous embryo in the form of a human head surrounded with snakes. This picture belongs to the iconographic tradition relating to the Graeco- Roman mythology of sexuality and procreation. It derives from the belief in the womb's animal nature, illustrated on magic Graeco-Roman and Byzantine...
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In: L'embryon: formation et animation. Antiquité grecque et latine, traditions hébraïque, chrétienne et islamique, 2008, p. 109-122
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In: La Vouivre: Cahiers romands de psychologie analytique, 2006, vol. 15, p. 29-37
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In: Hoping for continuity. Childhood, education and death in Antiquity and Middle Ages, 2005, p. 72-83
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In: Oxford Journal of Archaeology, 2008, vol. 27, no. 1, p. 49-62
Ancient medical discourse conveys a mainly negative view of children's bodies. From Hippocrates to Galen, newborn children are defined as imperfect and ugly beings, associating an excessive softness and weakness with various anomalies. Aristotle links their physical disproportions with those of dwarfs and animals. These disproportions induce physiological troubles and mental incapacities....
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