Refine my results

Language

  • French (1'329) disable the filter
Haute Ecole pédagogique Fribourg

Mettre à jour les savoirs en jeu dans une formation continue sur le tri de mots en grammaire, au service de l'innovation des pratiques professionnelles

Marmy Cusin, Véronique

In: Formation et pratiques d'enseignement en questions : revue des HEP de Suisse romande et du Tessin : hors-série, 2020, no. 4, p. 89-109

L’un des enjeux de la recherche en didactique, c’est de tenir compte à la fois des conditions professionnelles des enseignant·e·s dans la collecte et l’analyse des données, de révéler les savoirs en jeu dans l’exercice du métier et de faire en sorte que les savoirs générés par la recherche retournent au terrain et soient utiles aux enseignant·e·s (Lenoir & Vanhulle, 2006)....

Université de Fribourg

Notes pour l'histoire de la réception de Pierre de Jean Olivi

Suarez-Nani, Tiziana

In: Pierre de Jean Olivi - Philosophe et théologien, 2010, p. 327-353

Université de Fribourg

Singularité et individualité selon Pierre Auriol

Suarez-Nani, Tiziana

In: Philosophical Debates at Paris in the Early Fourteenth Century, 2009, p. 339-357

Université de Fribourg

Obstinatio : De Thomas d'Aquin à Guillaume d'Ockham

Suarez-Nani, Tiziana

In: Mots médiévaux offerts à Ruedi Imbach, 2011, p. 174-182

Université de Fribourg

Administration fédérale et représentation des communautés linguistiques : Analyse des processus et stratégies de recrutement du personnel : Executive Summary = Bundesverwaltung und Vertretung der Sprachgemeinschaften: Analyse der Personalrekrutierungsprozesse und -strategien

Coray, Renata ; Kobelt, Emilienne ; Zwicky, Roman ; Duchêne, Alexandre ; Kübler, Daniel

In Switzerland’s political dialogue, an adequate representation of Swiss language communities in the Federal Administration is considered to be a vital expression of multilingualism in Switzerland. Diverse legal bases and directives have been created and issued in the interest of reaching this goal. Nonetheless, questions concerning implementation and effectiveness of these measures remain open...

Université de Fribourg

La communication transparente et participative des organisations : Une lecture croisée des approches communicationnelles de l’école de Palo Alto et d’Habermas appliquée aux usages des médias sociaux numériques

Asdourian, Bruno

In: Communication & organisation, 2015, no. 48, p. 125-137

The aim of this article is to propose a theoretical framework for approaching the transparent and participative communication related to organizations of online social media. The study of the «content-relation» communication (school of Palo Alto) combined with the analysis of the criteria of the communicative action (Habermas) will allow us to take into account the specific characteristics of...

Université de Fribourg

Open data, usagers du numérique et entreprises publiques : Les échanges informationnels et relationnels au service de l’innovation dans les transports en commun de Genève

Asdourian, Bruno ; Zimmerli, Virginie

In: Revue Française des Sciences de l’Information et de la Communication, 2015, no. 6, p. 2-16

The circulation of informations and relations between web 2.0 users and companies show a bottom-up and top-down flows: a growing participation of citizens—through opinions or suggestions—, and a progressive opening of company database. This process will encourage a “bottom-up” innovation through a softening of borders between these actors. The aim of this article is to answer to the...