Université de Fribourg

Perspectives des nouveaux champs de la communication des organisations : Éléments à partir du projet européen Fire Paradox

Badillo, Patrick-Yves ; Bourgeois, Dominique ; Asdourian, Bruno

In: Les cahiers du numérique, 2010, vol. 6, no. 4, p. 167-180

Les médias numériques favorisent le développement d’interactions entre une organisation et des usagers en ligne. Cet article étudie les perspectives ouvertes par les nouveaux champs de la communication des organisations. Trois strates de la communication en ligne se superposent sur internet. Une communication « institutionnelle », une communication « sociale » et une communication...

Université de Fribourg

Journalistisches Handeln im Kontext des Strukturwandels der Medienlandschaft und der Finanzkrise

Schönhagen, Philomen ; Bourgeois, Dominique

In: Gehen in den Leuchttürmen die Lichter aus? Was aus den Schweizer Leitmedien wird, 2012, p. 45-67

Université de Fribourg

The Swiss press model. Democracy, concentration and digital diversification

Badillo, Patrick-Yves ; Bourgeois, Dominique

In: Recherches en communication, 2017, no. 44, p. 9-30

Switzerland is a country where the press is key. Democracy is at the heart of the Swiss press, characterized by multilingualism, diversity of the press and a long tradition of newspapers readership. But the paid-for daily printed press has been faced with a crisis for the last decade with the development of the free press, the rise of Internet and a decline in advertising revenues....

Université de Fribourg

Information and knowledge society and network economy: from euphoria to reality

Badillo, Patrick-Yves ; Bourgeois, Dominique

In: “Economics for the future”, major international conference organised by the Cambridge Journal of Economics in Celebration of the Centenary of Cambridge Economics, Cambridge UK, 17-19 Septembre 2003, 2014, p. 17-19