Université de Fribourg

Sterbehilfe und Palliative Care – Überlegungen aus ethischer Sicht

Zimmermann-Acklin, Markus

In: Innovative Palliative Care. Für eine neue Kultur der Pflege, Medizin und Betreuung, 2014, p. 80-92

Université de Fribourg

Sterben als Aufgabe? Ethische Überlegungen zu schwierigen Entscheidungen am Lebensende

Zimmermann-Acklin, Markus

In: Ethik und Recht in der Bioethik / Ethique et Droit en matière de Bioéthique, 2013, vol. 138, p. 159–173

Université de Fribourg

The Quest for a Perfect Death. Thoughts on Death and Dying in the Future

Zimmermann-Acklin, Markus

In: Proceedings from the Societas Ethica Annual Conference 2011, The Quest for perfection. The Future of Medicine/Medicine of the future, August 25–28, 2011, Università della Svizzera Italiana, Lugano, Switzerland, 2013, p. 75-83

From the title of the conference I’d like to call my essay The quest for a perfect death. Thoughts on death and dying in the future. I’ve divided my text into three parts: In the first almost descriptive and hermeneutical part I give some insights into present social developments concerning death and dying in our high income societies. Inspired by the guiding questions in the program of the...

Université de Fribourg

„Weiterkämpfen und nicht aufgeben!“ Warum beziehen Jugendliche in der Schweiz Invalidenrente?

Zimmermann, Markus

In: Treffpunkt. Christlich-sozial ethisches Magazin der KAB, 2015, vol. 47, no. 6, p. 6

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Pour une éthique de l’enseignement de l’Éthique et cultures religieuses (ECR)

Heinzen, Samuel

In: Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions, 2015, no. 1, p. 72-84

Does the school curriculum of French-speaking Switzerland (Plan d’études romand) provide sufficient guidance for teachers to know how to teach ethics and religious cultures in an ethically correct way? A philosophical analysis of the central concepts of the intentions of the discipline makes clear the obligation to teach scientifically established knowledge, not to intrude on pupils’...