In: sozialpolitik.ch, 2017, vol. 2, no. 2, p. Forum: 2.1
Due to two distinct historical features – a strong state and rigid laicism – the Turkish welfare state used to be strongly fragmented, hierarchical and corporatist. As such, it assigned a central role to the social institution of the family. With Turkey’s increasing integration into the global economy in the 1980s, new forms of poverty developed, and the welfare state’s funding came...
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In: Herder Korrespondenz, 2007, vol. 61, no. 1, p. 25-30
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Mémoire de master : Université de Fribourg, 2017.
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In: sozialpolitik.ch, 2017, vol. 1, no. 1, p. Article: 1.2
In den religiösen Traditionen ist der Tod ein Übergangsphänomen: Nicht Leben und Tod stehen sich gegenüber, sondern Geburt und Tod. Das Leben geht auch nach dem Tod weiter. Die verschiedenen Jenseitsvorstellungen machen deutlich, dass Menschen zwar das Schicksal der Sterblichkeit teilen, der Tod aber durchaus nicht alle Menschen gleich macht. Die Art des Weiterlebens ist von unterschiedlichen...
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In: sozialpolitik.ch, 2016, vol. 1, no. 1, p. Article: 1.2
While non-contributory pensions are spreading around the globe, Bolivia is still the only Latin American country with a universal old-age pension scheme. Originally designed twenty years ago and contested more than once, the benefit survived a political regime change from neo-liberalism to new developmentalism and features an interesting political economy. With the commodities boom coming to...
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In: Soziologische Revue, 2012, vol. 35, no. 1, p. 35-62
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In: Internationales Archiv für Sozialgeschichte der deutschen Literatur, 2014, vol. 39, no. 1, p. 226-245
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In: Zeitschrift für Evangelische Ethik, 1994, vol. 38, no. 1, p. 2-3
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In: Zeitschrift für Religionswissenschaft, 2013, vol. 21, no. 2, p. 200-227
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In: Biomedizinische Technik/Biomedical Engineering, 1998, vol. 43, no. s2, p. 195-197
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