(Rapports du Centre scientifique de compétence sur le plurilinguisme)
The project Heritage language and school language: are literacy skills transferable? (HELASCOT) addresses the linguistic development in migrant children of Portuguese descent in Switzerland. It focuses primarily on the children’s literacy skills (reading comprehension and writing skills) in their heritage language (i.e. Portuguese) and in the language of instruction in the region in...
- Summary
—
Amelia Lambelet, Raphael Berthele, Jan Vanhove, Magalie Desgrippes, Carlos Pestana,
Fabricio Decandio
Publié par | Herausgeber
Institut de plurilinguisme
www.institut-plurilinguisme.ch
—
Institut für Mehrsprachigkeit
www.institut-mehrsprachigkeit.ch
Auteurs | AutorInnen
Amelia Lambelet, Raphael Berthele, Jan Vanhove, Magalie Desgrippes, Carlos Pestana,
Fabricio Decandio
Le projet dont il est question a été réalisé dans le cadre du programme de travail
2012-2015 du Centre scientifique de compétence sur le plurilinguisme....
- Negli ultimi decenni numerosi linguisti e
professionisti che lavorano a contatto con
migranti sono passati da una visione deficitaria dello sviluppo linguistico dei bambini
con retroterra migratorio a una visione positiva del loro bilinguismo o plurilinguismo,3
in particolare per quanto riguarda i transfer
positivi da una lingua all’altra....
- Universität Zürich: Institut für Bildungsevaluation....
|