Perfeziona i miei risultati

Document type

Collection spécifique

Lingua

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Les modèles et la modélisation vus par des enseignants de sciences et technologies du secondaire au Québec = Models and modeling as seen by secondary science and technology teachers in Quebec

Roy, Patrick ; Hasni, Abdelkrim

In: McGill journal of education, 2014, vol. 49, no. 2, p. 349-371

Cet article présente les résultats d’une étude exploratoire menée auprès de cinq enseignants de sciences et technologies (S & T) québécois du secondaire sur l’enseignement des modèles et de la modélisation. Le cadre conceptuel et méthodologique vise l’analyse de leurs pratiques d’enseignement sous l’angle de deux dimensions : la dimension épistémologique (quelles...

Université de Fribourg

Modeled sensitivity of two alpine permafrost sites to RCM-based climate scenarios

Scherler, Martin ; Hauck, Christian ; Hoelzle, Martin ; Salzmann, Nadine

In: Journal of Geophysical Research: Earth Surface, 2013, vol. 18, no. 2, p. 780–794

Climate change as projected by contemporary general circulation models (GCMs) and regional climate models (RCMs) will have a great impact on high latitude and high mountain permafrost. A process-based one-dimensional permafrost model is used to evaluate the sensitivity of two characteristic alpine permafrost sites to changes in climate for a 110 year time period starting 1991 and ending 2100...