Consortium of Swiss Academic Libraries

MOOCs in der Wirtschaftsinformatik

Bendel, Oliver

In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, 2015, vol. 52, no. 1, p. 58-67

Université de Fribourg

Looking back: twenty years of reforming undergraduate medical training and curriculum frameworks in Switzerland = Blick in den Rückspiegel: zwanzig Jahre Reformen der humanmedizinischen Studiengänge und der curricularen Rahmenbedingungen in der Schweiz

Bonvin, Raphael ; Nendaz, Mathieu ; Frey, Peter ; Schnabel, Kai P. ; Huwendiek, Sören ; Schirlo, Christian

In: GMS Journal for Medical Education, 2019, vol. 36, no. 5, p. Doc64

Introduction: To date, hardly any reports exist that outline the reforms in medical studies in Switzerland from the first partial reforms in the 1970s until today.Methods: This article outlines the recent history of medical curricula, their reforms in the early 1970s and, based on these, the key reasons for the major curricular reforms of the 2000s from the perspective of the authors.Results: The...

Université de Fribourg

Education à l'information: utopie ou réalité? : esquisse d'un cours à option pour la HEP-VS

Nicollerat, Evelyne ; Feitknecht, Regula (Dir.) ; Cordonier, Jacques (Codir.)

Mémoire de Certificate of Advanced Studies (CAS) : Université de Fribourg, 2009.

Dans une société marquée par la formation permanente et durable, où l’école publique se donne pour mission de permettre à tous les élèves d’apprendre et d’apprendre à apprendre, l’éducation à l’information se situe au coeur même de cet apprentissage. Le présent travail s’interroge sur ce que signifie la maîtrise de l’information et cherche à établir quelles sont les...