Perfeziona i miei risultati

Institution

Lingua

Parola chiave

Université de Neuchâtel

Spazi di parola come strumenti di pace e innovazione

Perret-Clermont, Anne-Nelly

In: Dal conflitto al dialogo. Un approccio comunicativo alla mediazione, 2020, p. vii-x

Université de Neuchâtel

Vers un nouveau Musée unique à Sainte-Croix. Elaboration, stratégie et gestion

Gueissaz, Rachel

Mémoire de Certificate of Advanced Studies (CAS) : Université de Neuchâtel, 2020.

Université de Neuchâtel

Promotion et valorisation du film d’animation suisse : Statu quo et propositions

Bagnoud, Carole

Mémoire de Certificate of Advanced Studies (CAS) : Université de Neuchâtel, 2020.

Université de Neuchâtel

Le patois neuchâtelois : sociolinguistique historique du canton de Neuchâtel et morphologie verbale d'un corpus écrit de l'ouest du canton (La Béroche, Bevaix, Boudry)

Pauchard, jOANNA ; Cotelli, Sarah (Dir.)

Mémoire de master : Université de Neuchâtel, 2019.

Pendant le XIXe siècle, le patois était encore parlé dans le canton de Neuchâtel, bien que par un nombre de plus en plus restreint de locuteurs. Dans la première partie du mémoire, des sources inédites pour l’analyse de la situation linguistique à Neuchâtel pour cette période sont analysées : correspondances, articles de presse et autres discours sur le patois permettent d’étoffer...

Université de Neuchâtel

Individuals’ strategies for wellbeing during the integration process : an empirical study of capabilities and opportunities through the eyes of Syrian refugees in the Canton of Vaud, in Switzerland

Widmer, Irina Alexandra ; Suter, Brigitte (Dir.)

Mémoire de master : Université de Neuchâtel, 2020.

Integration concerns everyone in society as a constantly on-going process of constructing belonging and participation as a member of the group. The common objective of the process for individuals is to increase their subjective wellbeing, according to their individual values. However, refugees undergo an extreme case of integration, with all aspects of their life being impacted at once....

Public access from 1-set-2022
Université de Neuchâtel

Social (un-)learning and the legitimization of marginalized knowledge: How a new community of practice tries to ‘kick the grain habit’ in ruminant livestock farming

Vetter, Thomas

In: Journal of Rural Studies, 2020, vol. 79, p. 11-23

This paper presents a qualitative case study analysis of the Pasture-Fed Livestock Association (PFLA), which seeks to ‘kick the grain habit’ in ruminant farming by promoting and certifying purely pasture-fed production systems. Reading through a social learning perspective, the article first traces back how this association has become established as a new and distinct community of practice...