Affiner les résultats

Langue

Université de Fribourg

Do goal cue and motor activity impact preschoolers’ working memory?

Fitamen, Christophe ; Blaye, Agnès ; Camos, Valérie

In: British Journal of Developmental Psychology, 2021, p. 1-16

Preschoolers are well known for their poor working memory (WM) performance. This could result from goal neglect, which would hamper the setting of maintenance strategies. Previous studies have shown that preschoolers’ WM performance can be improved in game-like tasks, because they provide cues to support goal maintenance. However, in these studies, it was unclear what features of the task...

Haute Ecole de Travail Social

Comment les personnes atteintes de troubles psychiques vivent-elles les différentes mesures institutionnelles qui leur sont imposées/proposées et quelles sont les conséquences sur leur parcours de vie ?

Dubuis, Réhane ; Pichonnaz, David (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.

Cette étude s’intéresse au vécu des mesures institutionnelles proposées/imposées aux adultes atteints de troubles psychiques. Aujourd’hui, l’offre de prise en charge pour les personnes atteintes psychiquement est multiple. Les solutions d’accueil sont variées et dépendent des cantons (accueil de jour, hôpital psychiatrique, suivi ambulatoire, hébergement en institution...

Université de Fribourg

Direct and Indirect Effects based on Changes-in-Changes

Huber, Martin ; Schelker, Mark ; Strittmatter, Anthony

In: Journal of Business and Economic Statistics, 2019, p. 1-60

We propose a novel approach for causal mediation analysis based on changesin- changes assumptions restricting unobserved heterogeneity over time. This allows disentangling the causal effect of a binary treatment on a continuous outcome into an indirect effect operating through a binary intermediate variable (called mediator) and a direct effect running via other causal mechanisms. We identify...

Haute Ecole de Travail Social

La place des émotions dans le travail social

Terrettaz, Virginie ; Baumgartner, Marie-Cécile (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.

La thématique générale de ce travail de Bachelor concerne les émotions. Il s’agit d’un sujet vaste et complexe bien que le processus soit naturel et spontané. Les émotions sont omniprésentes dans nos vies et nous communiquons avec notre environnement par le biais de celles-ci. Ainsi, elles se retrouvent également dans les milieux professionnels, notamment dans le domaine du...

Università della Svizzera italiana

Approximation algorithms for survivable network design

Jabal Ameli, Afrouz ; Grandoni, Fabrizio (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2021 ; 2021INFO005.

Many relevant discrete optimization problems are believed to be hard to solve efficiently (i.e. they cannot be solved in polynomial time unless P=NP). An approximation algorithm is one of the ways to tackle these hard optimization problems. These algorithms have polynomial running time and compute a feasible solution whose value is within a proven factor (approximation factor) of the optimal...

Université de Genève

Les stéréotypes de genre et les réseaux sociaux : une influence sur le développement identitaire à l’adolescence

Exposito, Jessica ; Jaffé, Philip D. (Dir.)

Mémoire de master : Université de Genève, 2020.

Ce travail s’intéresse à l’influence des stéréotypes de genre et au rôle des réseaux sociaux dans la diffusion de ceux-ci sur le développement identitaire à l’adolescence. La première partie sert à expliciter la problématique qui nous intéresse. La seconde partie, quant à elle, s’applique à mettre en place le plan théorique en définissant les concepts nécessaires : la...

Université de Genève

What are the educational conditions (in theory and practice) for minor refugees who arrive in Lesvos, Greece ?

Myrovali, Alexandra ; Moody, Zoé (Dir.)

Mémoire de master : Université de Genève, 2021.

Since late 2014, Greece has had to confront not only the economic crisis but also the increase of migration flows from the Middle East region. According to the Convention on the Rights of the Child (1989), Article 28 referred to the right of the child to education and that the State has the obligation to make primary education compulsory and free. The main purpose of this survey is to examine the...