Affiner les résultats

Langue

Haute Ecole de Gestion & Tourisme

Integration einer Emotionserkennung für geschriebene Texte im Moodle

Burgener, Sascha ; Schumann, René (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2020.

Das Ziel dieser Arbeit ist es, die vorhandene Standalone Applikation der Emotionserkennung für geschriebene Texte, im Moodle zu integrieren. Die Integration ist in Zusammenarbeit mit Herrn Dr. Egon Werlen, Forschungsfeldleiter Emotionen beim Lesen und Lernen des IFeL, realisiert worden.

Université de Fribourg

Welche Kinder und Jugendliche werden am stärksten durch die Peers beeinflusst? Eine systematische Übersicht für den Bereich dissozialen Verhaltens.

Müller, Christoph Michael ; Minger, Melanie

In: Empirische Sonderpädagogik, 2013, vol. 2, p. 107-129

Negativer Peereinfluss gilt als einer der zentralen Risikofaktoren für eine dissoziale Entwicklung von Kindern und Jugendlichen. Um ungünstige Einflussprozesse zwischen Gleichaltrigen besser zu verstehen und wirksame Präventionsmaßnahmen dagegen entwickeln zu können, ist es entscheidend, die moderierenden Faktoren von Peereinfluss zu kennen. Diese können Aufschluss darüber geben, wer...

Haute Ecole de Gestion & Tourisme

Entwicklung eines Business Impact Analyse Systems für die Schweizerische Mobiliar

Fux, Mathis ; Jungius, Christiane (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2019.

Das Ziel der vorliegenden Bachelorarbeit ist die Entwicklung eines Prototypen für ein Business Impact Analysen System. In Zusammenarbeit mit der Schweizerischen Mobiliar wird die Bachelorarbeit durchgeführt. Diese verfügt bereits über ein Business Impact Analysen System, welches auf Excel-Dateien basiert. Das Hauptziel dieser Abhandlung besteht in der Entwicklung eines Vorschlages das...

Université de Fribourg

Students' Problem Behaviors as Sources of Teacher Stress in Special Needs Schools for Individuals With Intellectual Disabilities

Amstad, Meta ; Müller, Christoph Michael

In: Frontiers in Education, 2020, vol. 4, p. 1-11

Students with intellectual disabilities in special needs schools often exhibit high levels of problem behaviors. Besides of the challenges for the concerned individuals, peers, and their caregivers, problem behaviors can also be a source of stress for teachers. However, less is known on which exact behaviors are perceived as how stressful in special needs schools for students with...

Université de Fribourg

Interpretation of clinical data and hypothesis testing with the aid of self-collected data from physiology laboratory courses: a teaching approach for medical students

Grasser, Erik Konrad ; Montani, Jean-Pierre

In: Advances in Physiology Education, 2019, vol. 43, no. 4, p. 557–560

More than 50 million scientific articles were published between 1665 and 2009 (4), with millions more expected every year (6). This incomprehensible number accounts for scientific articles alone and does not encompass various “pseudo-scientific” information and articles that are spread, without any peer review process, by social media and blogs, thereby generating a potential source of...

Université de Fribourg

If I can do it, so can you! : Peer effects on perseverance

Buechel, Berno ; Mechtenberg, Lydia ; Petersen, Julia

In: Journal of economic behavior and organization, 2018, vol. 155, p. 301-314

Successful performance – be it in school, at the job, or in sports activities – requires perseverance, i.e., persistent work on a demanding task. We investigate in a controlled laboratory experiment how an individual's social environment affects perseverance. We find evidence for two kinds of peer effects: being observed by a peer can postpone the decision to give up, while observing a...

Université de Fribourg

Avoiding antisocial behavior among adolescents : The positive influence of classmates’ prosocial behavior

Hofmann, Verena ; Müller, Christoph Michael

In: Journal of Adolescence, 2018, vol. 68, p. 136-145

Introduction. Prior research has shown that classmates’ behavior serves as a descriptive norm for adolescents’ individual behavior. While earlier studies primarily focused on negative peer influence, classmates’ prosocial behavior might be associated with positive individual development. We hypothesized more classroom- level prosocial behavior predicts a lower likelihood of future...