Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2020.
Das Ziel dieser Arbeit ist es, die vorhandene Standalone Applikation der Emotionserkennung für geschriebene Texte, im Moodle zu integrieren. Die Integration ist in Zusammenarbeit mit Herrn Dr. Egon Werlen, Forschungsfeldleiter Emotionen beim Lesen und Lernen des IFeL, realisiert worden.
|
In: Empirische Sonderpädagogik, 2013, vol. 2, p. 107-129
Negativer Peereinfluss gilt als einer der zentralen Risikofaktoren für eine dissoziale Entwicklung von Kindern und Jugendlichen. Um ungünstige Einflussprozesse zwischen Gleichaltrigen besser zu verstehen und wirksame Präventionsmaßnahmen dagegen entwickeln zu können, ist es entscheidend, die moderierenden Faktoren von Peereinfluss zu kennen. Diese können Aufschluss darüber geben, wer...
|
In: Bibliotheksdienst, 2017, vol. 51, no. 9, p. 771-785
|
In: Journal of Youth and Adolescence, 2015, vol. 44, no. 11, p. 2079-2094
|
Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Gestion & Tourisme, 2019.
Das Ziel der vorliegenden Bachelorarbeit ist die Entwicklung eines Prototypen für ein Business Impact Analysen System. In Zusammenarbeit mit der Schweizerischen Mobiliar wird die Bachelorarbeit durchgeführt. Diese verfügt bereits über ein Business Impact Analysen System, welches auf Excel-Dateien basiert. Das Hauptziel dieser Abhandlung besteht in der Entwicklung eines Vorschlages das...
|
In: Frontiers in Education, 2020, vol. 4, p. 1-11
Students with intellectual disabilities in special needs schools often exhibit high levels of problem behaviors. Besides of the challenges for the concerned individuals, peers, and their caregivers, problem behaviors can also be a source of stress for teachers. However, less is known on which exact behaviors are perceived as how stressful in special needs schools for students with...
|
In: Journal of Research in Special Educational Needs, 2020, vol. 20, no. 2, p. 130-145
|
In: Advances in Physiology Education, 2019, vol. 43, no. 4, p. 557–560
More than 50 million scientific articles were published between 1665 and 2009 (4), with millions more expected every year (6). This incomprehensible number accounts for scientific articles alone and does not encompass various “pseudo-scientific” information and articles that are spread, without any peer review process, by social media and blogs, thereby generating a potential source of...
|
In: Journal of economic behavior and organization, 2018, vol. 155, p. 301-314
Successful performance – be it in school, at the job, or in sports activities – requires perseverance, i.e., persistent work on a demanding task. We investigate in a controlled laboratory experiment how an individual's social environment affects perseverance. We find evidence for two kinds of peer effects: being observed by a peer can postpone the decision to give up, while observing a...
|
In: Journal of Adolescence, 2018, vol. 68, p. 136-145
Introduction. Prior research has shown that classmates’ behavior serves as a descriptive norm for adolescents’ individual behavior. While earlier studies primarily focused on negative peer influence, classmates’ prosocial behavior might be associated with positive individual development. We hypothesized more classroom- level prosocial behavior predicts a lower likelihood of future...
|