In: The Review of International Organizations, 2015, vol. 10, no. 1, p. 43-66
|
In: The Review of International Organizations, 2014, vol. 9, no. 2, p. 135-142
|
In: Constitutional Political Economy, 2014, vol. 25, no. 1, p. 2-17
|
In: sozialpolitik.ch, 2018, vol. 1, no. 1, p. Article: 1.7
After the “socialist revolution” in 1977, the Seychelles introduced a universal social pension, free education and free health care. This path of the Seychelles to universal social policies is unique in several regards. On the one hand, the policies were financed by economic growth triggered by a non-dogmatic economic policy that focused on three partly state-led, partly privately driven key...
|
In: sozialpolitik.ch, 2018, vol. 1, no. 1, p. Article: 1.4
Wir erleben derzeit eine langanhaltende öffentliche Debatte über den Umbruch von Wirtschaft und Gesellschaft im Zuge der Digitalisierung. Dabei verbinden sich die Perspektive des Technikdeterminismus, welche die Ursache sozialer Veränderungen in der Technik sieht, und jene des Neoliberalismus. Entsprechend wird nicht die Frage gestellt, welche Technikentwicklung und -anwendung wünschenswert...
|
In: Public Choice, 2010, vol. 145, no. 1-2, p. 103-124
|
In: Finance and Stochastics, 2008, vol. 12, no. 3, p. 411-422
|
In: Public Choice, 2011, vol. 148, no. 3-4, p. 611-630
|
In: Public Choice, 2008, vol. 137, no. 1-2, p. 145-171
|
In: Zeitschrift für Vergleichende Politikwissenschaft, 2010, vol. 4, p. 103-128
|