Affiner les résultats

Langue

Accès public à partir du 22 sept. 2018
Haute Ecole pédagogique Fribourg

Confrontation des représentations entre enseignants débutants

Gremaud, Jacqueline ; Monnard, Isabelle

In: Educateur, 2018, no. Numéro spécial, p. 49-50

Débuter dans le métier, c’est quitter brusquement le statut d’étudiant pour revêtir celui du professionnel accompli. Mais apposer sa signature au bas d’un contrat d’engagement ne signifie pas que le passage entre le monde des études et celui du travail soit réellement franchi. Les débuts se déclinent avec un flux de déséquilibres, stress et chocs avec la réalité qui ...

Université de Fribourg

Die Rechtsprechung des EuGH im Jahr 2016 : Europäisches Verfassungsrecht

Epiney, Astrid

In: Neue Zeitschrift für Verwaltungsrecht (NVwZ), 2017, no. 11, p. 761-771

Université de Neuchâtel

A design approach to team coordination

Avdiji, Hazbi ; Missonier, Stéphanie

In: Revue Tranel, 2018, vol. 68, p. 97-106

Team coordination over long time scales has been analyzed through two dominant perspectives: the contingency approach and the discursive approach. While they produced extensive theoretical contributions, these two perspectives are not well-suited to understand team coordination in changing and uncertain situations such as innovation projects. In this paper, we propose a design approach to...

Université de Neuchâtel

Intentional communication in primates

Zuberbühler, Klaus

In: Revue Tranel, 2018, vol. 68, p. 69-75

Human communication, including language, is the product of underlying intentions that are purposely expressed, epistemically monitored and flexibly interpreted. A main question in science has been about the evolutionary origins of this cognitive capacity. One way to address the problem is by studying the natural communication of animals, particularly nonhuman primates. As everything in biology,...