In: British Journal of Religious Education, 2021, p. 1-14
This article shows how discussion of the ‘world religions paradigm’ in integrated natural and social science teaching affects how religious plurality is handled. A concrete case study is used to illustrate how a teacher designs lessons on world religions. Based on this single case study, the article argues that the use of specific teaching materials, which are shaped according to the ...
|
|
In: Forumlecture.ch / Leseforum.ch, 2021, no. 1, p. 1-18
Ces dernières années, on a assisté à une prise de conscience croissante des personnes qui se situent au-delà de la norme binaire du genre, et le sujet est également de plus en plus visible dans la littérature de jeunesse. Cet article propose d’utiliser les textes littéraires comme point de départ d'une réflexion sur le genre avec tout·es les élèves afin de leur proposer des...
|
In: Grundwasser, 2010, vol. 15, no. 3, p. 147-161
|
In: Cardiovascular Research, 2013, vol. 97, no. 2, p. 251-261
|
In: Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions, 2016, no. 3, p. 112-114
|