In: Language Learning in Higher Education, 2017, vol. 7, no. 2, p. 239-274
|
In: Journal of Linguistic Anthropology, 2014, vol. 24, no. 1, p. 63-83
A considerable number of Irish Catholics in West Belfast, originally native English speakers, have started learning the Irish language throughout the Northern Irish conflict in order to feel more Irish. Many of these have developed a strong conviction that the Irish language contains a different worldview from the one embodied in English. However, rather than constituting a plausible...
|
In: Bilingualism across the lifespan: Factors moderating language proficiency, 2016, p. 163-182
A classic topic in research on bilingualism across the lifespan is the relationship between the age at which learners start to acquire a second language (L2) and their ultimate level of proficiency in that language. Learning of an L2 that begins in infancy is typically associated with fluent speech, effortless language processing, and native accent. In contrast, late L2 learners tend to diverge...
|
In: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2008, vol. 22, no. 3-4, p. 233-246
In dem vorliegenden Beitrag wird eine konzeptuelle Fundierung von Hausaufgabenqualität erarbeitet und zwischen verschiedenen Perspektiven (Schüler, Lehrer, Beobachter) bei der Beurteilung von Hausaufgaben unterschieden. Im empirischen Teil der Studie wurden 1382 Schülerinnen und Schüler aus drei Schweizer Kantonen zu Beginn und am Ende der achten Jahrgangsstufe mit Hilfe von Leistungstests...
|
In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 2006, vol. 28, no. 2, p. 295-314
On attribue à la distribution de devoirs un apport significatif à la performance scolaire. Pourtant, les différences constatées dans l’attitude moyenne des classes à l’égard des devoirs restent jusqu’à présent en grande partie inexpliquées de même que l’influence de facteurs plus généraux sur l’accomplissement des devoirs, tels que le type de la classe, sa taille ou...
|