Affiner les résultats

Collection spécifique

Langue

Université de Fribourg

Gedanken über Kinder mit behinderten Geschwistern

Jeltsch-Schudel, Barbara

In: Imago, 2008, no. 2, p. 6-8

Üblicherweise spricht man in der Fachliteratur von "Geschwistern behinderter Kinder". Dr. Barbara Jeltsch-Schudel wählt bewusst die umgekehrte Formulierung

Université de Fribourg

Geschwister behinderter Kinder sind Kinder, die mit einem behinderten Geschwister aufwachsen

Jeltsch-Schudel, Barbara

In: Mitteilungsblatt Schweizerischer Bund der TherapeutInnen cerebraler Bewegungsstörungen, 2008, no. 49, p. 29-35

Université de Fribourg

Behinderung und Öffentlichkeit : Barbara Bucher-Wachter im Dialog mit Barbara Jeltsch-Schudel

Jeltsch-Schudel, Barbara

In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete (VHN), 2008, vol. 77, no. 3, p. 240-247

Université de Fribourg

Effectiveness of an extracurricular program for struggling readers: A comparative study with parent tutors and volunteer tutors

Villiger, Caroline ; Hauri, Silke ; Tettenborn, Annette ; Hartmann, Erich ; Näpflin, Catherine ; Hugener, Isabelle ; Niggli, Alois

In: Learning and Instruction, 2019, vol. 60, p. 54-65

This study reviews the effectiveness of an extracurricular paired reading program to enhance the reading of struggling readers. For the first time, two program conditions are compared within one study: parent tutors and volunteer tutors. The program was implemented within a randomized controlled field trial; its effects on reading fluency and reading ability were investigated on a sample of...

Université de Fribourg

„Sag' mir, was Deine Klassenkameraden tun und ich sage Dir, was Du tun wirst“? Zum Einfluss der Klassenzusammensetzung auf die Entwicklung von schulischem Problemverhalten

Müller, Christoph Michael ; Hofmann, Verena ; Fleischli, Janine ; Studer, Felix

In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2015, vol. 18, p. 569-589

Die Klassenkamerad(inn)en bilden für Jugendliche eine wichtige Ressource für sozialen Austausch und die Netzwerkbildung unter Gleichaltrigen. Aus diesem Grund könnten sie einen spezifischen Einfluss auf die individuelle Verhaltensentwicklung von Schüler(inne)n haben. Es wurde daher untersucht, ob die Klassenzusammensetzung bezüglich des Niveaus an schulischem Problemverhalten einen...

Université de Fribourg

Avoiding antisocial behavior among adolescents : The positive influence of classmates’ prosocial behavior

Hofmann, Verena ; Müller, Christoph Michael

In: Journal of Adolescence, 2018, vol. 68, p. 136-145

Introduction. Prior research has shown that classmates’ behavior serves as a descriptive norm for adolescents’ individual behavior. While earlier studies primarily focused on negative peer influence, classmates’ prosocial behavior might be associated with positive individual development. We hypothesized more classroom- level prosocial behavior predicts a lower likelihood of future...