In: Wer weiss denn, dass ich traurig bin?, 2008, p. 218-233
|
In: Imago, 2008, no. 2, p. 6-8
Üblicherweise spricht man in der Fachliteratur von "Geschwistern behinderter Kinder". Dr. Barbara Jeltsch-Schudel wählt bewusst die umgekehrte Formulierung
|
In: Mitteilungsblatt Schweizerischer Bund der TherapeutInnen cerebraler Bewegungsstörungen, 2008, no. 49, p. 29-35
|
In: Cerebral, 2008, no. 2, p. 3-5
|
In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete (VHN), 2008, vol. 77, no. 3, p. 240-247
|
In: Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 2007, vol. 13, no. 4, p. 8-13
|
In: Learning and Instruction, 2019, vol. 60, p. 54-65
This study reviews the effectiveness of an extracurricular paired reading program to enhance the reading of struggling readers. For the first time, two program conditions are compared within one study: parent tutors and volunteer tutors. The program was implemented within a randomized controlled field trial; its effects on reading fluency and reading ability were investigated on a sample of...
|
In: Forschung Sprache, 2017, vol. 5, no. 1, p. 4-20
|
In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2015, vol. 18, p. 569-589
Die Klassenkamerad(inn)en bilden für Jugendliche eine wichtige Ressource für sozialen Austausch und die Netzwerkbildung unter Gleichaltrigen. Aus diesem Grund könnten sie einen spezifischen Einfluss auf die individuelle Verhaltensentwicklung von Schüler(inne)n haben. Es wurde daher untersucht, ob die Klassenzusammensetzung bezüglich des Niveaus an schulischem Problemverhalten einen...
|
In: Journal of Adolescence, 2018, vol. 68, p. 136-145
Introduction. Prior research has shown that classmates’ behavior serves as a descriptive norm for adolescents’ individual behavior. While earlier studies primarily focused on negative peer influence, classmates’ prosocial behavior might be associated with positive individual development. We hypothesized more classroom- level prosocial behavior predicts a lower likelihood of future...
|