Affiner les résultats

Langue

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Quelles compétences pour les métiers de demain?

Pellaud, Francine

In: Résonances, mensuel de l’école valaisanne, 2018, no. 10, p. 6

Haute Ecole pédagogique Fribourg

A teacher perspective on benefits and challenges of peer-assessment

Grob, Regula ; Holmeier, Monika ; Labudde, Peter

In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, practice and collaboration in science education, 2018, p. 1416-1422

Formative assessment has been suggested as a means to support student learning in inquiry-based science education. However, teachers need support in implementing formative assessment practices, such as peer-assessment, in their daily teaching. As a prerequisite for shaping suitable means of support, primary and upper secondary teachers’ perspectives on benefits and challenges of peer-assessment...

Haute Ecole pédagogique Fribourg

L'e-portfolio pour collecter et gérer les traces de l'activité : exemple d'une formation à l'enseignement instrumental et vocal

Paukovics, Elsa ; Coen, Pierre-François ; Güsewell, Angelika ; Giovannini-Cartulano

In: The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 2018, vol. 9, no. 3, p. 1-13

Le développement d’une posture d’enseignant-praticien réflexif repose sur la collecte et le traitement de différentes traces de l’activité professionnelle. La nature des traces collectées, leur rôle dans la formation, leur utilisation et leur gestion diffèrent selon les contenus et les dispositifs de formation. Par l’utilisation d’une plateforme électronique d’apprentissage...