Affiner les résultats

Langue

Haute école pédagogique du Valais

Orientation professionnelle des élèves de 11CO

Grauffel, Célia ; Amez Droz, Sophie

Mémoire de diplôme HES : Haute école pédagogique du Valais, 2016.

Haute école pédagogique du Valais

Du savoir savant au savoir à enseigner, une transposition complète

Marandola, Lucien ; Fierz, Samuel

Mémoire de diplôme HES : Haute école pédagogique du Valais, 2017.

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Quelles compétences pour les métiers de demain?

Pellaud, Francine

In: Résonances, mensuel de l’école valaisanne, 2018, no. 10, p. 6

Haute Ecole pédagogique Fribourg

A teacher perspective on benefits and challenges of peer-assessment

Grob, Regula ; Holmeier, Monika ; Labudde, Peter

In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, practice and collaboration in science education, 2018, p. 1416-1422

Formative assessment has been suggested as a means to support student learning in inquiry-based science education. However, teachers need support in implementing formative assessment practices, such as peer-assessment, in their daily teaching. As a prerequisite for shaping suitable means of support, primary and upper secondary teachers’ perspectives on benefits and challenges of peer-assessment...