Affiner les résultats

Langue

Consortium of Swiss Academic Libraries

Mental hospital admission rates of immigrants in Switzerland

Lay, Barbara ; Nordt, Carlos ; Rössler, Wulf

In: Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 2007, vol. 42, no. 3, p. 229-236

Consortium of Swiss Academic Libraries

Patterns of inpatient care for immigrants in Switzerland : A case control study

Lay, Barbara ; Lauber, Christoph ; Nordt, Carlos ; Rössler, Wulf

In: Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 2006, vol. 41, no. 3, p. 199-207

Haute Ecole de Travail Social

Processus d'intégration : regard des Turcs du Valais sur la compréhension de ce processus

Altun, Meral ; Cretton, Viviane (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2017.

La présente étude se rapporte aux divers points de vue des migrants turcs qui habitent en Valais, quant à leur représentation de l’intégration. Elle tend également à saisir la portée de l’aspect linguistique dans ce processus. Les principales questions traitées sont : Quelle compréhension les Turcs ont-ils du processus d’intégration ? Quel indicateur de l’intégration est...

Accès public à partir du 7 févr. 2019
Université de Neuchâtel

Family, Boundaries and Transformation. The International Mobility of Professionals and Their Families

Cangia, Flavia ; Levitan, Déborah ; Zittoun, Tania

In: Migration Letters, 2018, vol. 15, no. 1, p. 17-31

Two dominant images of migrant professionals, also known as “expats”, have long been common, in the social sciences: on the one hand, they were described as super-mobile individuals, who easily move between places with no time frame in mind, with the openness to engage with diversity; on the other hand, more recent studies challenged the idea of “expat” cosmopolitanism, and investigated...

Université de Neuchâtel

Switzerland

Dahinden, Janine

In: Wiley-Blackwell Encyclopaedia of Race, Ethnicity and Nationalism (The), 2015, p. 1-3

The multiethnic and multilinguistic character of Switzerland has represented a puzzle for major scholars on European nationalism since the nineteenth century. Research shows that this multiethnicity is a pivotal element of pride and central to the common Swiss imaginary of a “nation of will,” which embraces local, cantonal, and linguistic identities. In parallel, this particular case of...

Haute école pédagogique du canton de Vaud

La transition des élèves allophones de classe d’accueil en classe régulière : L’exemple du stage d’intégration de quatre élèves lausannois-es

Mathivat, Noémie ; Thévoz, René-Luc (Dir.)

Mémoire de master : Haute école pédagogique du canton de Vaud, 2016 ; mp6558.

L’école lausannoise accueille quatre-cent familles migrantes chaque année et scolarise dans ses structures leurs enfants, depuis l’école enfantine jusqu’aux formations post-obligatoires. Une partie de ces jeunes est particulièrement vulnérable quant à la poursuite de sa scolarité, il s’agit des élèves en âge de 9-10-11è Harmos qui doivent en deux à cinq années apprendre...