Haute Ecole de Santé de Fribourg

Barrières et ressources structurelles à la mise en pratique des compétences transculturelles en milieu hospitalier : une revue de littérature

Jordan, Ludivine ; Jordan, Mathilde ; Scrima, Katia (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Santé de Fribourg, 2015.

L’objectif de cette revue de littérature consiste à recenser les ressources et les barrières à la mise en pratique des compétences culturelles pour établir des recommandations pour une compétence culturelle organisationnelle de qualité.

Università della Svizzera italiana

ELearning acceptance in hospitals : continuing medical education of healthcare professionals

Bachmann, Larissa ; Cantoni, Lorenzo (Dir.)

Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2009.

ELearning provides healthcare professionals an interesting alternative of participating to Continuing Medical Education (CME) activities. It offers the possibility to attend courses at a distance, and it allows creating personal learning schedules without needing to leave the job or the family. Hospitals can choose to organize CME activities for their employees and therefore may also opt to...