Université de Fribourg

Wie man sich bettet, so liegt man

Suter, Peter

In: Verbands-Management, 2016, vol. 42, no. 3, p. 43-46

Mitgliedern von Wohnbaugenossenschaften (WBG) ist es wichtiger, sich sicher zu fühlen und gut informiert zu werden als günstige Mietpreise zu erhalten. Dabei zeigt sich, dass das Leistungsangebot der Genossenschaft eng verknüpft ist mit der Erwartungshaltung der Mitglieder: Je nachdem, was für eine Grundhaltung in der Genossenschaft vorherrschend ist, ändert sich der Member-Value-Mix...

Université de Fribourg

Crowdfunding als Finanzierungsquelle für Sportvereine

Kempf, Andreas ; Suter, Peter

In: Verbands-Management, 2016, vol. 42, no. 1, p. 25-32

Der Finanzierungsmix von Sportvereinen ist sehr unterschiedlich ausgestaltet, wobei insbesondere Mitgliederbeiträgen, Sponsoring und Beiträgen der öffentlichen Hand eine tragende Rolle zukommt. Private Spenden hingegen machen nur einen marginalen Anteil aus, obwohl darin noch grosses Potenzial schlummert. Crowdfunding ist im Zeitalter des Internets ein vielversprechender Ansatz, dieses...

Consortium of Swiss Academic Libraries

Some ICUs save more lifes than others: we need to know why!

Suter, Peter

In: Intensive Care Medicine, 2005, vol. 31, no. 10, p. 1301-1302

Université de Fribourg

Mobility Car Sharing: An Evolving Cooperative Structure

Suter, Peter ; Gmür, Markus

In: Research Handbook on Sustainable Co-operative Enterprise. Case Studies of Organisational Resilience in the Co-operative Business Model, 2014, p. 301-326

Accès public à partir du 16 mai 2019
Université de Fribourg

Volunteer Engagement in Housing Co-Operatives – Civil Society “en miniature”

Suter, Peter ; Gmür, Markus

In: Volunteer Engagement in Housing Co-Operatives – Civil Society “en miniature”, 2018, p. 1-44

Housing co‐operatives host miniature versions of civil society. They vitalise a social system that is shaped by formal regulations, economic functions, and a population of private housing units. The study examines factors that influence a person’s willingness to volunteer in civic society using a multilevel analysis based on survey data from 32 co‐operatives and 1263 members. To do so,...

Accès public à partir du 7 nov. 2019
Université de Fribourg

Member Values Over Time : A Study of the Relationship Between Member Values, Age and Length Of Membership

Suter, Peter ; Gmür, Markus

In: Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 2018, p. 1-26

Expectations from association members change over time in two respects: age and length of membership. In product and service marketing literature the fact of changing needs and expectations during a customers’ life cycle is already well explored. So far, this is not the case in the research of member in nonprofit organizations. The paper closes this research gap from a member value...

Université de Fribourg

Member Value Management in Housing Co-operatives

Suter, Peter ; Gmür, Markus

In: Genossenschaftliche Identität und Wachstum. Bericht der XVIII. Internat. Genossenschaftswissenschaftlichen Tagung IGT 2016 in Luzern, 2016, p. 73-83

Using the example of Swiss housing co-operatives, the study shows how the ndividual member value perception is influenced by the co-operative governance and what other organizational as well as individual factors are relevant in this manner. The strongest effect over all is the age of the co-op: the older a co-op is the better is the economic value for the members but on the same time the...