Mémoire de master : Médiathèque Valais, 2021.
|
Mémoire de master : Médiathèque Valais, 2015.
|
In: The Art Bulletin, 2012, vol. 94, no. 1, p. 32-41
|
In: RACAR : Revue d'art canadienne. Canadian Art Review, 2006, vol. 31, no. 1-2, p. 28-41
Quand Sigmar Polke et Gerhard Richter entament leurs carrières dans les années 1960, l’histoire de l’art est encore régie par l’idée d’un progrès allant de l’art figuratif à l’art abstrait. Dans ce contexte, la représentation de l’espace par des dispositifs traditionnels n’est plus le sujet de l’art, puisque les peintres modernes ont réfléchi à la planéité de...
|
In: Art in Translation, 2012, vol. 4, no. 2, p. 185-210
|
In: Bethlehem. A Sociocultural History, 2020, p. 25-40
The paper is a post-print version of an article originally published in Mitri Raheb (ed.), "Bethlehem. A Sociocultural History", Bethlehem: Diyar Publishers, 2020, p. 25-40, though without the illustrations presented here. It analyses the dynamics by which the kinetic dimension of pilgrimage contributed to invest the landscape associated with the way leading from Jerusalem to Bethlehem with...
|
In: The Basilica of Saint John Lateran to 1600, 2020, p. 345-378
The “Holy Heads” of Peter and Paul, attested in the 11th century within a secondary altar of the Laurentius-Oratory in the Patriarchium Lateranense and later on inside the main altar of the Sancta Sanctorum, increased their status exponentially after having been transferred by Pope Urban V (1368-70) into the Lateran Basilica. Embedded in two huge, lavishly decorated anthropomorphic...
|
In: Kunstchronik : Monatsschrift für Kunstwissenschaft, Museumswesen und Denkmalpflege, 2020, vol. 73, p. 29-40
|
In: Journal of the Society for Armenian Studies., 2020, vol. 27, p. 117-130
|
In: Bergsträßer Geschichtsblätte, 2011, vol. 44, p. 5-24
|