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(Paradosis ; 24)
ISBN: 2827101122
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In: Nova et Vetera (English Edition), 2019, vol. 17, no. 3, p. 839-869
Thomas Aquinas pays great attention to Christ’s kenosis in Phil. 2:7 (“he emptied himself”), which he associates with his interpretation of John 1:14, Col 2:9 and 2 Cor 8:9. This study is comprised of four parts. The first part looks into the exegesis of Philippians 2:6–8 in Aquinas’s Commentary on St. Paul. The second provides some further details, drawn from other works of Aquinas,...
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In: New Testament Studies, 1967, vol. 14, no. 1, p. 1-14
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In: Zeitschrift für Antikes Christentum / Journal of Ancient Christianity, 2012, vol. 16, no. 3, p. 439-476
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Mémoire de Master Advanced Studies (MAS) : Conseil œcuménique des Églises, 2015.
Discrimination is one of the most challenging issues that we are faced with in the world today. It impairs human dignity and dehumanizes individuals and particular group of people, violating the order of God’s creation. It has and continues to be a critical issue and a serious challenge for Christian churches today. This thesis aims to link the theme of the liberation for the Burakumin who are...
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Mémoire de Master Advanced Studies (MAS) : Conseil œcuménique des Églises, 2015.
Le présent document qui s’intitule «L’Eglise dans l’espace public : cas de l’Eglise Evangélique Presbytérienne et son rôle de prévention de la violence» parle de la crise sociopolitique du Togo et propose des pistes de réflexion de prévention et de sortie. Le premier chapitre introduit le problème et présente le paysage religieux du pays. Le deuxième chapitre présente la...
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In: Nova et Vetera, 2013, vol. 88, no. 3, p. 255-275
Cette étude examine les récits évangéliques du tombeau vide, l’annonce de la résurrection et surtout les manifestations du Christ ressuscité durant le temps qui a précédé son Ascension. Le tombeau vide revêt une valeur de signe, liée à l’annonce pascale faite par les messagers célestes. Le Christ s’est manifesté aux apôtres: il les a constitués témoins de sa vie...
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In: Nova et Vetera, 2001, vol. 76, no. 2, p. 17-30
Le concile œcuménique de Nicée II (en 787) a défini la foi orthodoxe concernant la vénération des icônes du Christ et des saints. Cet article en présente l’enseignement, situé dans son contexte historique et théologique. Il en propose un bref commentaire recourant notamment à Jean Damascène, Germain de Constantinople, Théodore Studite, Thomas d’Aquin, ainsi qu’au concile...
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In: "Christus - Gottes schöpferisches Wort" : Festschrift für Christoph Kardinal Schönborn zum 65. Geburtstag, 2010, p. 337-355
In the thought of Thomas Aquinas (d. 1274), the understanding of Jesus Christ as the one and universal mediator of salvation is founded in the doctrines of the hypostatic union and of Christ’s plenitude of grace; it involves the instrumental causality of Christ’s humanity, and his being the sender of the Holy Spirit.
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