In: Prehospital and Disaster Medicine, 1999, vol. 14, no. S1, p. S30-S31
|
In: Prehospital and Disaster Medicine, 2000, vol. 15, no. 4, p. 10-17
|
In: Research Evaluation, 2012, vol. 21, no. 4, p. 245-256
|
In: Health Promotion International, 2015, vol. 30, p. i118-i125
|
In: The European Journal of Public Health, 2004, vol. 14, no. 1, p. 101-104
|
Im Auftrag der Bildungsdirektoren-Konferenz Zentralschweiz hat das Institut für Mehrsprachigkeit der Universität und der Pädagogischen Hochschule Freiburg im Frühsommer 2015 eine Evaluation der Fremdsprachenkompetenzen in der Bildungsregion Zentralschweiz durchgeführt. Im Zentrum der Studie stand eine Leistungsmessung im Fach Französisch am Ende der Primarstufe und am Ende der 8. Klasse in...
|
In: Studies in communications sciences, 2009, vol. 9, no. 2, p. 79-92
This paper investigates how to reconstruct and evaluate argumentation in the context of Italian family conversations. By means of a case study, we show how understanding context is essential for the analytical reconstruction of argumentation. Within conversations at dinnertime, we rely on insights from Conversation and Discourse Analysis in order to interpret context-bound communicative and...
|
In: International journal on digital libraries, 2006, vol. 6, no. 2, p. 192-209
We present the results and the lessons learned from two separate and independent studies into the design, development, and evaluation of electronic books for information access: the Visual Book and the Hyper-TextBook. The Visual Book explored the importance of the visual component of the book metaphor in the production of “good” electronic books for referencing. The Hyper-TextBook...
|