Refine my results

Specific Collection

Language

Consortium of Swiss Academic Libraries

Mine Victims Assistance: Prehospital Care Training

Bwale, Pierre

In: Prehospital and Disaster Medicine, 1999, vol. 14, no. S1, p. S30-S31

Consortium of Swiss Academic Libraries

The Road Ahead

Leus, Xavier R.

In: Prehospital and Disaster Medicine, 2000, vol. 15, no. 4, p. 10-17

Consortium of Swiss Academic Libraries

Environmental health indicators in policy evaluation

Kahlmeier, Sonja ; Braun-Fahrländer, Charlotte

In: The European Journal of Public Health, 2004, vol. 14, no. 1, p. 101-104

Université de Fribourg

Projekt Fremdsprachenevaluation BKZ: Schlussbericht zu den Sprachkompetenztests : Durchgeführt vom 1. Oktober 2014 bis 7. Dezember 2015 am Institut für Mehrsprachigkeit der Universität und der Pädagogischen Hochschule Freiburg im Auftrag der Bildungsdirektoren-Konferenz Zentralschweiz

Peyer, Elisabeth ; Andexlinger, Mirjam ; Kofler, Karolina ; Lenz, Peter

Im Auftrag der Bildungsdirektoren-Konferenz Zentralschweiz hat das Institut für Mehrsprachigkeit der Universität und der Pädagogischen Hochschule Freiburg im Frühsommer 2015 eine Evaluation der Fremdsprachenkompetenzen in der Bildungsregion Zentralschweiz durchgeführt. Im Zentrum der Studie stand eine Leistungsmessung im Fach Französisch am Ende der Primarstufe und am Ende der 8. Klasse in...

Università della Svizzera italiana

Family conversations : The relevance of context in evaluating argumentation

Arcidiacono, Francesco ; Pontecorvo, Clotilde ; Morasso, Sara Greco

In: Studies in communications sciences, 2009, vol. 9, no. 2, p. 79-92

This paper investigates how to reconstruct and evaluate argumentation in the context of Italian family conversations. By means of a case study, we show how understanding context is essential for the analytical reconstruction of argumentation. Within conversations at dinnertime, we rely on insights from Conversation and Discourse Analysis in order to interpret context-bound communicative and...

Università della Svizzera italiana

Appearance and functionality of electronic books : lessons from the visual book and hyper-textbook projects

Crestani, Fabio ; Landoni, Monica ; Melucci, Massimo

In: International journal on digital libraries, 2006, vol. 6, no. 2, p. 192-209

We present the results and the lessons learned from two separate and independent studies into the design, development, and evaluation of electronic books for information access: the Visual Book and the Hyper-TextBook. The Visual Book explored the importance of the visual component of the book metaphor in the production of “good” electronic books for referencing. The Hyper-TextBook...