In: Formation et pratiques d’enseignement en questions, 2017, vol. 22, p. 99-123
Ce texte consiste en une réflexion conceptuelle et critique sur les finalités éducatives et les modalités d’opérationnalisation d’une éducation en vue d’un développement durable (EDD). En nous appuyant sur le cadre d’analyse des relations entre disciplines scolaires et problématiques d’« Educations à » récemment développé (Lebrun, Roy, Bousadra ...
|
In: Formation et pratiques d’enseignement en questions, 2017, no. 22, p. 7-20
|
In: Bulletin du Centre de recherche sur l’enseignement et l’apprentissage des sciences (CREAS), 2017, no. 3, p. 15-19
|
In: Bulletin du Centre de recherche sur l’enseignement et l’apprentissage des sciences (CREAS), 2017, no. 3, p. 20-28
|
In: Eurasia journal of mathematics, science and technology education, 2016, vol. 12, no. 6, p. 1507-1531
The objective of this study is to describe the way in which two important biological phenomena, namely diffusion and osmosis, are addressed in the classroom. The study builds on extensive research conducted over the past twenty years showing that students’ appropriation of these two phenomena remains partial and incomplete. To understand some of the difficulties these students face in...
|
In: McGill journal of education, 2014, vol. 49, no. 2, p. 349-371
This article presents the results of an exploratory study of five secondary science and technology (S & T) teachers in Quebec on teaching models and modeling. The conceptual and methodological framework aims to analyze their teaching practices in terms of two dimensions: the epistemological dimension (what meanings they attribute to the models and the modeling process?) and the functional...
|