Haute Ecole pédagogique Fribourg

Eigenmotivation, Neugier und Interesse fördern

Gerteis, Markus

In: 4 bis 8 – Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe, 2003, no. 9, p. 5-7

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Zeitschrift für Religionskunde : Forschung, Didaktik, Unterricht = Revue de didactique des sciences des religions : recherche, didactique, enseignement

Fribourg : Gesellschaft für Religionskunde / Société pour la didactique des sciences des religions

No 1(2015)-

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Pour une éthique de l’enseignement de l’Éthique et cultures religieuses (ECR)

Heinzen, Samuel

In: Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions, 2015, no. 1, p. 72-84

Does the school curriculum of French-speaking Switzerland (Plan d’études romand) provide sufficient guidance for teachers to know how to teach ethics and religious cultures in an ethically correct way? A philosophical analysis of the central concepts of the intentions of the discipline makes clear the obligation to teach scientifically established knowledge, not to intrude on pupils’...

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Zeitschrift für Religionskunde : Begriffe, Konzepte, Programmatik = Revue de didactique des sciences des religions : notions, concepts, intentions

Bleisch, Petra ; Desponds, Séverine ; Durisch Gauthier, Nicole ; Frank, Katharina

In: Zeitschrift für Religionskunde / Revue de didactique des sciences des religions, 2015, no. 1, p. 8-25

This article describes the current situation regarding non-denominational religious education in Swiss schools and relates it to the founding of the new journal, Revue de didactique des sciences des religions. The shift that has taken place in compulsory schooling from a denominational or interreligious teaching with opt-outs to a teaching designed for all pupils raises new challenges both for...