Refine my results

Specific Collection

Language

Haute Ecole de Santé de Fribourg

Quelle est l'expérience vécue par les patients en attente d'une transplantation rénale ? : une revue de littérature étoffée

Ribi, Amandine ; Zanone, Margaux ; Délétroz, Carole (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Santé de Fribourg, 2014.

Introduction : Les écrits démontrent une réelle complexité liée aux différents enjeux qui se répercutent sur la vie des patients en attente d’une transplantation rénale. La question de recherche qui se pose est : Quelle est l’expérience vécue par les patients en attente d’une transplantation rénale ? Ce travail vise alors à connaître et préciser cette expérience. Méthode :...

Haute école de santé Genève

Lombalgie chronique non spécifique : le yoga est-il plus efficace que la thérapie conventionnelle par l'exercice ? Effets comparés sur la douleur, l'incapacité fonctionnelle et la qualité de vie : une revue de la littérature : travail de Bachelor

Brunier, Pascal ; Graffin, Jérôme ; Leuridan, Yvan (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de santé Genève, 2019.

Introduction : chronic non-specific low back pain is currently the most common musculoskeletal disorder in the world. Current recommendations for physiotherapeutic management emphasize the importance of active rehabilitation in the treatment of this chronic condition. From the perspective of improving physiotherapy care, incorporating the principles of a holistic practice such as yoga into active...

Université de Fribourg

Short-Term Effects of a Multidimensional Stress Prevention Program on Quality of Life, Well-Being and Psychological Resources : A Randomized Controlled Trial

Recabarren, Romina Evelyn ; Gaillard, Claudie ; Guillod, Matthias ; Martin-Soelch, Chantal

In: Frontiers in Psychiatry, 2019, vol. 10, no. 88, p. 1-15

It is well-documented that university students have an increased risk in developing psychological problems because they face multiple stressors. Cognitive, behavioral, and mindfulness-based stress prevention programs were shown to reduce symptoms of anxiety, depression, and perceived stress in university students. However, little is known of their effect on resource activation. Additionally, most...