Thèse de doctorat : Università della Svizzera italiana, 2020 ; 2020INFO015.
Haptic and visual feedback are important for assessing objects' quality and affordance. One of the benefits of additive manufacturing is that it enables the creation of objects with personalized tactile and visual properties. This personalization is realized by the ability to deposit functionally graded materials at microscopic resolution. However, faithfully reproducing real-world objects on a...
|
In: ACM transactions on graphics, 2019, vol. 38, no. 4, p. 14 p
Current rendering techniques struggle to fulfill quality and power efficiency requirements imposed by new display devices such as virtual reality headsets. A promising solution to overcome these problems is foveated rendering, which exploits gaze information to reduce rendering quality for the peripheral vision where the requirements of the human visual system are significantly lower. Most of...
|
In: ACM transactions on graphics, 2020, vol. 39, no. 4, p. 16 p
Digital drawing tools are now standard in art and design workflows. These tools offer comfort, portability, and precision as well as native integration with digital-art workflows, software, and tools. At the same time, artists continue to work with long-standing, traditional drawing tools. One feature of traditional tools, well-appreciated by many artists and lacking in digital tools, is the...
|
Mémoire de diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) : Ecole supérieure - Domaine social Valais, 2017.
Le concept institutionnel de Saint-Hubert s’inspire de la valorisation des rôles sociaux. Mon intention dans ce travail est d’analyser comment les collaborateurs perçoivent sa mise en application par les maîtres socioprofessionnels. L’analyse des réponses obtenues à travers les entretiens démontre que les collaborateurs ont une perception généralement positive grâce à la qualité...
|
Mémoire de diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) : Ecole supérieure - Domaine social Valais, 2018.
Ce travail a pour but de connaître la perception que se font les clients de la Table d’hôtes (TH) de Cité Printemps, petite salle à manger située dans l’institution, et qui sert à la clientèle le même repas qu’aux jeunes qui y résident. Le service est assuré par une personne de la cuisine, épaulée par un jeune de l’institut. La démarche vise à savoir ce que pense la...
|
In: Journal of Nonverbal Behavior, 2014, vol. 38, no. 1, p. 31-52
|
In: Mitigation and Adaptation Strategies for Global Change, 2014, vol. 19, no. 2, p. 123-142
|
In: Philosophical Studies, 2014, vol. 171, no. 2, p. 233-250
|
In: Chemosensory Perception, 2009, vol. 2, no. 4, p. 186-194
|
In: Experimental Brain Research, 2010, vol. 204, no. 4, p. 595-603
|