Université de Fribourg

Frühe Sprachbildung in sprachlich heterogenen Spielgruppen : Kurzbericht zum Forschungsprojekt «Mehrsprachige Praktiken von Kindern und Fachpersonen in Spielgruppen» (MePraS) = Éducation linguistique précoce dans des groupes de jeu linguistiquement hétérogènes : Rapport court sur le projet de recherche: «Pratiques plurilingues d’enfants et de professionnel·le·s dans des groupes de jeux»

Isler, Dieter ; Künzli, Sibylle ; Brosziewski, Achim ; Kirchhofer, Katharina ; Neugebauer, Claudia ; Dursun, Betül ; Maier, Judith ; Hefti, Claudia

(Rapports du Centre scientifique de compétence sur le plurilinguisme)

This general summary is directed towards policymakers and government officials, managers and project leaders in the area of preschool education, and other interested readers. For German-speaking academic staff, we recommend the forthcoming book Gespräche im Kindergarten als Erwerbskontexte sprachlicher Fähigkeiten, which provides a detailed description of the project and its outcomes; the...