In: Forschung Sprache, 2017, vol. 5, no. 1, p. 4-20
Background: Certain challenges are associated with identifying children with speech comprehension disorders, as those children typically acquire compensatory strategies of communication, often resul- ting in late identification. In addition, speech therapists in the German-speaking part of Switzerland must employ assessment instruments that are designed for standard German and not for Swiss...
|
In: Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete (VHN), 2018, vol. 87, p. 1-22
Zur Diagnostik von Rechtschreibleistungen werden in der Deutschschweiz standardisierte Tests genutzt, deren Normen in Deutschland und Österreich gewonnen wurden. Die diagnostische Angemessenheit der neu normierten Hamburger Schreibprobe (HSP) für Schweizer Schülerinnen und Schülern wurde exemplarisch im Kanton Freiburg an einer Stichprobe von 1641 Schulkindern der Klassenstufen 1-6...
|
In: Empirische Sonderpädagogik, 2013, p. 42-68
The aim of this paper is to synthesize the current scientific knowledge on the effectiveness of preventive metaphonological training for preschool children with language-based risks for reading disability. A comprehensive literature search yielded six controlled intervention studies that were included in a meta-analysis. The results provide evidence that an early training of phonological...
|
Mémoire de Master Advanced Studies (MAS) : Université de Fribourg, 2001.
|