In: ALTER. European Journal of Disability research, 2021, vol. 15, no. 2, p. 153-164
In this article, we begin by questioning the notion of special educational needs, which is used today in Switzerland, by going back over its historical foundations and developing the main issues and problems it raises. We then present the results of a comprehensive research aimed at uncovering the factors at work in the process of designating certain students for an enhanced special...
|
Mémoire de diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) : Ecole supérieure - Domaine social Valais, 2018.
Les films d’animation marquent les esprits. Les enfants perçoivent et intègrent les messages transmis par leurs héros. Leur personnalité est influencée par ces personnages fictifs. Mais parfois, l’enfant ne fait plus la distinction entre réalité et imaginaire jusqu’à devenir extrême, « contre-productif » pour son développement. Ce travail se penche sur la perception...
|
|
In: Parasitology Research, 2014, vol. 113, no. 9, p. 3445-3448
|
In: Forensic Science, Medicine, and Pathology, 2013, vol. 9, no. 2, p. 163-169
|
In: Vegetation History and Archaeobotany, 1999, vol. 8, no. 1-2, p. 25-30
|
In: Mycorrhiza, 2005, vol. 16, no. 1, p. 61-66
|
In: Empirical Economics, 2007, vol. 32, no. 2-3, p. 359-386
|