In: Economics letters, 2013, vol. 120, no. 3, p. 389-391
This paper proposes a simple method for testing whether non-compliance in experiments is ignorable, i.e., not jointly related to the treatment and the outcome. The approach consists of (i) regressing the outcome variable on a constant, the treatment, the assignment indicator, and the treatment/assignment interaction and (ii) testing whether the coefficients on the latter two variables are...
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In: Journal of Applied Econometrics, 2015, vol. 30, no. 7, p. 1144-1168
Identification in most sample selection models depends on the independence of the regressors and the error terms conditional on the selection probability. All quantile and mean functions are parallel in these models; this implies that quantile estimators cannot reveal any—per assumption non-existing—heterogeneity. Quantile estimators are nevertheless useful for testing the conditional...
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In: Journal of Neurology, 2009, vol. 256, no. 2, p. 242-248
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(Working Papers SES ; 492)
When estimating local average and marginal treatment effects using instrumental variables (IV), multivalued endogenous treatments are frequently binarized based on a specific threshold in treatment support. However, such binarization introduces a violation of the IV exclusion if (i) the IV affects the multivalued treatment within support areas below and/or above the threshold and (ii) such...
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Ce document consiste en une recherche préliminaire sur l’adaptation du matériel ENGAGE pour le cycle II (élèves de 8 à 12 ans).
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In: Cultural-Historical Psychology, 2009, vol. 3, p. 25-33
The aim of this paper is to explain the interest of revisiting the classical piagetian test of conservation of quantities of liquid, in order to reconsider Piaget's statements about argumentation in children. Contrarily to Piaget, we make the hypothesis that to a certain extent argumentation is co-constructed by the actors within the specific setting in which they interact, i.e. during the...
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Mémoire de Master Advanced Studies (MAS) : Haute école pédagogique du canton de Vaud, 2012 ; mp0600.
L’utilisation des questions à choix multiples lors de tests standardisés est très répandue en milieu universitaire. Afin d’augmenter la finesse dans l’ap- préciation des compétences, l’utilisation des degrés de certitude apporte une contribution fondamentale. En effet, elle permet à l’étudiant d’exprimer le doute, en introduisant des nuances dans la conception binaire je...
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Mémoire de master : Haute école pédagogique du canton de Vaud, 2011 ; mp5276.
obligatoire pour amorcer un apprentissage, émet quelques inquiétudes sur la qualité de l'instruction dispensée par l’école. Ces inquiétudes portent à la fois sur les contenus de l’enseignement et aussi sur l’adaptabilité du futur apprenti aux changements technologiques et organisationnels qu’exige un monde professionnel marqué par des rythmes évolutifs toujours plus ...
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Mémoire de bachelor : Haute école de gestion de Genève, 2011 ; TDIG 54.
Ce travail de diplôme traite d’un sujet qui malgré sa grande réputation dans les pays anglophones reste très nouveau et peu exploité dans les pays francophones. L’analyse de l’utilisabilité d’une application n’est pas un outil qui permet de rendre une application plus jolie ou plus sexy. L’utilisabilité est un point crucial qui permettrait de faire des gains d’argent lors du...
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Thèse sciences Ecole polytechnique fédérale de Lausanne EPFL : 2006 ; no 3551.
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