Haute Ecole pédagogique Fribourg

Relation entre disciplines scolaires et "Éducations à" : proposition d’un cadre d’analyse = Relationship between school disciplines and "Educations à": proposal of an analysis framework

Lebrun, Johanne ; Roy, Patrick ; Bousadra, Fatima ; Franc, Serge

In: McGill Journal of Education/Revue des sciences de l’éducation de McGill, 2019, vol. 54, no. 2, p. 646-669

This text lays the conceptual foundations for a framework to analyse the relationships between school disciplines, particularly those in the natural sciences and the humanities, and "Éducations à" in order to conduct comparative analyses of curricula in the Frenchspeaking world. The text first discusses the main characteristics of "Éducations à" and then circumscribes the areas of tension...

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Peut-on former à une pensée technologique dans l’enseignement général dans le contexte d’un programme intégré des sciences et technologies ?

Roy, Patrick ; Bousadra, Fatima

In: Bulletin du Centre de recherche sur l’enseignement et l’apprentissage des sciences (CREAS), 2017, no. 3, p. 15-19