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Haute Ecole de Travail Social

Un peu d'humour en travail social

Barman, Maxime ; Darbellay, Karine (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.

Università della Svizzera italiana

A transdisciplinary analysis of COVID-19 in Italy : the most affected country in Europe

Ortenzi, Flaminia ; Albanese, Emiliano ; Fadda, Marta

In: International journal of environmental research and public health, 2020, vol. 17, no. 24, p. 12 p

As of 27 March 2020, 199 countries and territories and one international conveyance are affected by the COVID-19 pandemic. As of the same date, Italy represents the third country worldwide in total number of cases and the first one in total number of deaths. The purpose of this study is to analyse the Italian case and identify key problem questions and lessons learned from the Italian...

Università della Svizzera italiana

Conceptualizing the "corporate nervous net" : decentralized strategic communication based on a digital reporting indicator framework

Knebel, Sebastian ; Seele, Peter

In: International journal of strategic communication, 2019, vol. 13, no. 5, p. 23 p

The digital revolution challenges strategic communication. Artificial Intelligence (AI), Big Data, and the Internet of Things (IoT) create a rapidly changing environment for organizations as well as system complexities. To fulfill its task in ensuring the long-lasting success of organizations strategic communication needs to continuously adopt to this revolution. This article approaches the...

Haute Ecole de Travail Social

Handicap mental : quel accompagnement dans le désir et/ou le renoncement à la parentalité ?

Corthay, Florine ; Antonin Tattini, Véronique (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2020.

Cette recherche traite de la manière dont les éducateurs sociaux accompagnent les personnes en situation de handicap mental dans le désir et/ou le renoncement à la parentalité. Elle englobe les questions de la vie affective des personnes en situation de handicap mental en institution, du type de renoncement à la parentalité auxquelles elles sont confrontées et de la posture que...

Université de Genève

Ordre de naissance et participation : quel accès à la participation et quelle pratique si l'on est ainé ou cadet ?

Hagmann, Amélie ; Jaffé, Philip D. (Dir.)

Mémoire de master : Université de Genève, 2020.

Selon la Convention relative aux droits de l’enfant, ceux-ci âgés de 0 à 18 ans, doivent pouvoir bénéficier de droits de protection, de prestation mais également de droits de participation. Ces derniers revêtent un caractère innovant puisqu’ils confèrent aux enfants et aux jeunes un statut d’acteur et non uniquement de sujet de droits. En Suisse comme partout ailleurs, de plus en...

Université de Fribourg

Ressources et vulnérabilités des adultes présentant une déficience intellectuelle face aux risques numériques = Resources and vulnerabilities to digital risks of adults with intellectual disabilities

Tabin, Mireille

In: Revue francophone de la déficience intellectuelle, 2020, vol. 30, no. Numéro spécial: Le numérique et la déficience intellectuelle : pratiques actuelles et enjeux associés, p. 13-24

Information and communication technologies (ICT) offer many opportunities for social participation. However, ICT exposes people who use them to risks such as cyberbullying or financial abuse. Adults with intellectual disability (ID) experience high rates of victimization, both online and offline. This study aims to assess the resources and vulnerabilities to digital risks of adults with ID....

Haute Ecole pédagogique Fribourg

Geschichte des Lehrerinnen- und Lehrerberufs

Viehhauser, Martin ; Lehmann, Lukas

In: Handbuch Schulforschung, 2021, p. 1-18

Der Beitrag thematisiert die Geschichte des Lehrberufs im Kontext von Verstaatlichungsprozessen und des Ausbaus von Wissen(schafts)systemen. Anhand von drei Länderbeispielen (Deutschland, Schweiz und Österreich) werden die Entwicklungen nachgezeichnet, um abschließend einige charakteristische Merkmale und neuralgische Punkte auszuarbeiten.

Haute école de santé Genève

Les facteurs influençant l'auto-prise en charge à domicile des patients lombalgiques chroniques

Dietrich, Solenne ; Dorand, Myriam H. ; Rossier, Jean-Luc (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de santé Genève, 2020.

Introduction : CLBP affects a large part of the world population. The chronic aspect requires a specific approach, including a part of self-management at home. It has been shown that exercise or physical activity reduces symptoms and is all the more effective if there is therapeutic adherence leading to self-management. Objective : The objective of this work is to determine facilitators and...