Ergebnisse einschränken

Sprache

Université de Neuchâtel

Choix de thèses sur le langage

Galimberti, Andrea

In: Le langage. Actes du XIIIe Congrès des Sociétés de philosophie de langue française, 1966, vol. 1, no. 3, p. 182-184

Université de Neuchâtel

Predicting the spatial correlation of daily streamflows to understand the hydrological response of river networks

Betterle, Andrea ; Schirmer, Mario (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Neuchâtel, 2018.

Rivers are fascinating expressions of the hydrological cycle and their waters, riparian areas and floodplains harbor a multitude of ecosystems. The potential for rivers to sustain life depends on the dynamics of water quantity – and quality – that are critically controlled by catchment-scale geomorphoclimatic processes. In particular, the temporal and spatial availability of streamflows is...

Haute école de gestion de Genève

Etude de comptabilité entre Hedge Funds et finance durable

Iseli, Elliot ; Astone, Andrea (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute école de gestion de Genève, 2018 ; TDEE 369.

Ce travail de recherche a pour but de s'intéresser aux Hedge Funds ainsi qu'à la Finance durable. L'objectif est de déterminer s'il existe un lien de compatibilité entre ces deux thèmes bien distincts. Les Hedge Funds étant des véhicules de placement particuliers et la Finance durable prenant un réel ascendant depuis quelques années, la première partie de recherche sera consacrée à...

Université de Neuchâtel

The Analysis of Implicit Premises within Children’s Argumentative Inferences

Greco, Sara ; Perret-Clermont, Anne-Nelly ; Iannaccone, Antonio ; Rocci, Andrea ; Convertini, Josephine ; Schär, Rebecca Gabriela

In: Informal Logic, 2018, vol. 38, no. 4, p. 438-470

This paper presents preliminary findings of the project [name omitted for anonymity]. This interdisciplinary project builds on Argumentation theory and developmental sociocultural psychology for the study of children’s argumentation. We reconstruct children’s inferences in adult-child and child-child dialogical interaction in conversation in different settings. We focus in particular on...

Haute Ecole de Travail Social

Sanction ou punition, une posture professionnelle face aux écarts de comportement d’adolescent·e·s en difficulté

Coppolino, Andréa ; Devaud, Charlotte ; Jursich Praz, Sarah (Dir.)

Mémoire de bachelor : Haute Ecole de Travail Social, 2018.

L’éducation sociale est en constante évolution. Jusqu’au XXe siècle, cette dernière se référait à un modèle patriarcal, au sein duquel l’homme était considéré comme l’unique figure d’autorité envisageable. Dans les lieux d’enseignement, le châtiment corporel, la soumission des élèves et la punition étaient fréquemment employés par les maîtres. Parallèlement,...

Haute Ecole Arc Conservation-Restauration

Conservation of charred archaeological textiles

Ramírez Calderón, Andrea

Mémoire de master : Haute Ecole Arc Conservation-Restauration, 2018.

Archäologische Textilien, die verkohlten, bevor sie in die Erde kamen, haben die Bodenlagerung oftmals bis zum heutigen Tage überstanden. Sie sind äusserst fragil, daher hat sich die Konservierungsforschung in den letzten Jahren eingehend mit der Kombination von Konsolidierungs- und Flexibilisierungsmitteln für deren Gefriertrocknungsbehandlung beschäftigt. Für diese Masterarbeit wurden...

Université de Fribourg

The last amphisbaenian (Squamata) from continental Eastern Europe

Georgalis, Georgios L. ; Villa, Andrea ; Delfino, Massimo

In: Annales de Paléontologie, 2018, vol. 104, no. 2, p. 155–159

The fossil record of amphisbaenians in Europe has recently been augmented through the description of new finds across the continent. It has been suggested that the post- Miocene range of amphisbaenians followed a progressive southward constriction that ultimately lead to their extant disjunct distribution. We herein describe amphisbaenian vertebral material from the Pliocene of northern...