Université de Fribourg

A Test of the Quasi-Circumplex Structure of Human Values

Perrinjaquet, Amandine ; Furrer, Olivier ; Usunier, Jean-Claude ; Cestre, Ghislaine ; Valette-Florence, Pierre

In: Journal of Research in Personality, 2007, p. 820-840

Schwartz’s value system (SVS) has been widely used in diVerent disciplines (e.g., psychology, management, and marketing). Although the value structure seems to be validated when data are analyzed through multidimensional scaling, we show that the quasi-circumplex structure of human values is not supported when conWrmatory analysis approaches (e.g., CIRCUM and constrained conWrmatory factor...

Université de Fribourg

Gérer les responsabilités sociales des entreprises envers leurs parties prenantes

Perrinjaquet, Amandine ; Vos, Pepijn ; Furrer, Olivier ; Egri, Carolyn

In: Revue économique et sociale, 2008, p. 33-50

Différents groupes de parties prenantes attendent des entreprises qu’elles jouent un rôle plus important dans la résolution des problèmes sociaux et environnementaux actuels. Gérer leurs responsabilités et leurs relations avec les groupes de parties prenantes est de plus en plus important pour les entreprises. Cependant, les études existantes ne donnent que des réponses limitées quant...

Université de Lausanne

Value/personality - attitude - behavior hierarchy and its impact on individual performance in the context of market orientation

Perrinjaquet, Amandine ; XXX, xxx (Dir.)

Thèse de doctorat : Université de Lausanne, 2007.

The purpose of this dissertation is to better understand how individual employees’ values and personality traits influence their attitudes toward market orientation; how such attitudes impact their market-oriented behaviors; and how in turn, these behaviors lead to their superior individual performance. To investigate these relationships, an empirical study was conducted in the French speaking...