Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik Zürich HfH

Occupational career patterns over 30 years: predictors and outcomes

Schellenberg, Claudia: Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik ; Krauss, Annette ; Hättich, Achim ; Häfeli, Kurt

In: Empirical Research in Vocational Education and Training, 2016, vol. 8, no. 15, p. 1-22

Background: Investigating individuals’ sequences of occupations and identifying suitable patterns is a complex task. Most research focuses on single time-points, single jobs and single transitions and only few longitudinal studies have investigated career paths over a long period of time. The aim of this study is to describe occupational career patterns (OCP) over a period of 30 years using...

Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik Zürich HfH

Authentic Happiness at Work: Self- and Peer-Rated Orientations to Happiness, Work Satisfaction, and Stress Coping

Tandler, Nancy ; Krauss, Annette ; Proyer, René T.

In: Frontiers in Psychology, 2020, vol. 11, no. 1931, p. 1-16

The authentic happiness theory covers three basic orientations to happiness; namely, the life of pleasure (via hedonism); engagement (via flow-related experiences); and meaning (via eudaimonia). There is broad evidence for a positive relationship between these three orientations and indicators of positive psychological functioning in a variety of life domains. However, their contribution to...

Eidgenössisches Hochschulinstitut für Berufsbildung EHB

Situation des apprenti-e-s et processus de transition dans les filières à faible niveau d’exigence : . Rapport de terrain

Hofmann, Claudia ; Häfeli, Kurt ; Krauss, Annette ; Müller, Xenia ; Duc, Barbara ; Lamamra, Nadia ; Bosset, Isabelle

In: Haute école intercantonale de pédagogie curative & Institut fédéral des hautes études en formation professionnelle IFFP, 2020, p. 1-9

Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik Zürich HfH

Verhalten und Befinden von Schulkindern: Diskrepanz von Kinder- und Lehrendensicht : Eine Längsschnittstudie in integrativen Regelklassen

Altmeyer, Simona ; Hättich, Achim ; Burkhardt, Susan C. A. ; Krauss, Annette ; Lanfranchi, Andrea

In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2020, vol. 67, p. 1-16

Das Verhalten und Befinden aller Kinder in integrativen Regelklassen und dessen Einschätzung durch Kinder und Klassenlehrkräfte wird über ein Schuljahr hinweg untersucht. Dabei wird geschaut, wie sich Kinder- und Lehrersicht in Verhalten und Befinden über die Zeit unterscheiden. Weiter wird analysiert, welchen Einfluss sonderpädagogische Maßnahmen auf die Diskrepanz zwischen Kinder- und...